مقالات

پمپ برگشت آب گرم چیست و معرفی بهترین مدل ها

پمپ برگشت آب گرم

پمپ های مخصوص برگشت آب گرم، نوعی از پمپ های سیرکولاتور هستند که با دریافت انرژی مکانیکی از منبع تغذیه مورد نظر، به جابجا شدن و چرخش آب گرم در داخل لوله های رفت و برگشت ساختمان کمک می کنند. این نوع از پمپ های آب با قرار گرفتن در سیستم های لوله کشی مدار بسته و از طریق انتقال آب گرم، آب گرم مورد نیاز ساختمان را تامین می کنند. بنابراین پمپ برگشت آب گرم یکی از تجهیزات مهم و کاربردی در سیستم های موتورخانه ای به حساب می آید که از طریق جابجایی و انتقال آب گرم، نقش موثری در حفظ گرمای آب در داخل لوله های آب ایفا می نماید.

خرید پمپ های برگشت آب گرم برای ساختمان ها، برج ها و صنایع
از بهترین برندهای دنیا با بهترین قیمت و ضمانت اصل بودن
فروشگاه فرات 3559 99 33 021

مزایای استفاده از پمپ برگشت آب گرم

مهم دلایل و مزیت های استفاده از پمپ های برگشتی آب گرم در مجتمع های مسکونی به شرح زیر است:

– جلوگیری از مصرف بی رویه آب شرب

زمانی که از این نوع از پمپ های آب در ساختمان استفاده نمی شود، طبیعتا آب پس از باز شدن سرد است. در چنین شرایطی در صورت نیاز به آب گرم برای مواردی نظیر استحمام، نیاز است تا برای مدتی منتظر بمانید تا آب کم کم گرم و قابل استفاده شود. در این حالت تا زمان رسیدن آب به دمای مطلوب، مقدار زیادی آب هدر می رود. این در حالی است که با نصب این پمپ ها، با جریان پیدا کردن دائمی آب گرم در داخل لوله ها، از اتلاف آب و مصرف بی رویه آن جلوگیری می شود.

– جلوگیری از اتلاف زمان

– در شرایط عادی و بدون استفاده از این نوع از پمپ ها، علاوه بر هدر رفتن آب شرب، زمانی نیز صرف انتظار برای گرم شدن آب می شود. به عبارت دیگر گرم شدن آب در ساختمان هایی که مجهز به این پمپ ها نیستند، معمولا زمان بر است و فرد باید برای گرم شدن و استفاده از آب مدتی منتظر بماند. این در حالی است که نصب و استفاده از پمپ برگشت آب گرم می تواند به جلوگیری از اتلاف وقت و در نتیجه صرف جویی در زمان کمک شایانی نماید.

– کاهش هزینه آب

با توجه به آنکه نصب پمپ های برگشتی آب در سیستم های لوله کشی، دسترسی به آب گرم را در کوتاه ترین زمان امکان پذیر می سازد، بنابراین نیازی به باز نگاه داشتن آب برای گرم شدن آن نیست، از این رو می توان گفت که این پمپ ها می توانند به صرفه جویی در مصرف آب و کاهش هزینه های مربوط به آن کمک کنند.

– دسترسی سریع به آب گرم

با بهره گیری از پمپ های برگشتی بدون نیاز به انتظار کشیدن برای گرم شدن آب، در کوتاه ترین زمان ممکن امکان دسترسی به آب گرم فراهم می شود. بنابراین می توان به این نکته اشاره کرد که پمپ برگشت آب گرم می تواند نیاز به آب گرم را در کم ترین زمان ممکن برطرف سازد.

خرید و قیمت پمپ برگشت آب گرم

کاربرد پمپ های برگشتی

این نوع از پمپ های آب گرم عمدتا برای مصارف زیر مورد استفاده قرار می گیرند:

– استفاده از این پمپ های سیرکولاتور موجب به چرخش در آوردن آب گرم در سیستم های موتورخانه ای می شود.

– این پمپ ها برای به چرخش در آوردن آب گرم در سیستم های گرمایشی ساختمان کاربرد دارند.

نحوه کارکرد پمپ برگشت آب گرم

بدون استفاده از پمپ های برگشتی، مدت زمانی طول می کشد تا آب مصرفی توسط سیستم های گرمایشی گرم شود و به شیرهای آب ساختمان انتقال پیدا کند. دلیل این مسئله آن است که میان منبع گرمایشی ساختمان که می تواند موتورخانه باشد، فاصله ای وجود دارد که آب پس از طی کردن آن، در نهایت از شیر آب خارج می شود. بنابراین پس از باز کردن شیر آب، ابتدا مقدار آبی که از قبل در لوله باقی مانده است خارج می شود که این آب نیز سرد است. این در حالی است که پمپ برگشت آب گرم با ایجاد مداری میان سیستم گرمایشی و شیر آب، آب باقی مانده در داخل لوله را برای گرمایش به مدار باز می گرداند و با گرم کردن آن موجب کاهش زمان دریافت آب گرم می شود. در این حالت آب داخل لوله ها همواره گرم باقی خواهد ماند و نیازی به انتظار برای گرم شدن آب وجود ندارد.

نکات نصب پمپ آب گرم برگشتی

در صورتی که سیستم لوله کشی از استانداردهای لازم برخوردار باشد، برای گردش آب گرم در داخل لوله ها می توان از سیستم کم شدن وزن آب سرد در دمای بالاتر که موجب رانده شدن آب گرم به سمت بالا می شود بهره گرفت. این در حالی است که در صورت نیاز به نصب پمپ برگشت آب گرم، توصیه می شود که موارد زیر را رعایت نمایید:

– اگر فاصله میان منبع تغذیه آب گرم ساختمان تا مکانی که در آنجا از آب گرم استفاده می شود بیشتر از حدود سی متر باشد، نیاز است با بهره گیری از لوله برگشتی آب گرم، گرمای آب داخل لوله را که در حدود سی متر است حفظ کرد و از سرد شدن آن جلوگیری نمود. این امر به جلوگیری از مصرف انرژی و هدر رفتن آب مصرفی کمک می کند.

– برای نصب این پمپ بر روی لوله برگشتی آب گرم ساختمان، نیاز است این دستگاه مجهز به کلید اتوماتیک یا دستی شود. این کلید کمک می کند تا در صورت نیاز بتوان آن را خاموش کرد و از این طریق به کاهش استهلاک دستگاه و مصرف انرژی کمک نمود.

– در هنگام نصب این نوع از پمپ های سیرکولاتور، جهت انتخاب سایز لوله های آب گرم باید به این نکته توجه شود که سرعت آب در داخل لوله به طور میانگین در حدود 1 متر بر ثانیه باشد. برای این منظور توصیه می شود که قطر لوله برگشتی مصرفی در حدود دو الی سه سایز از لوله رفت کمتر باشد.

نحوه انتخاب پمپ های برگشتی

برای انتخاب پمپ برگشتی مناسب، حتما باید به دو فاکتور مهم یعنی میزان آب دهی پمپ یا دبی و افت فشار شبکه یا هد توجه نمایید. از دیگر موارد حائز اهمیت در مورد این پمپ های آب، دقت به قطر ورودی و خروجی پمپ است. توان موتور نیز عامل دیگری است که در میزان بازدهی این دستگاه ها موثر است و توجه به آن بسیار مهم است. در نهایت نیز پیشنهاد می شود پمپ برگشت آب گرم خود را از برندهای برتر دنیا تهیه کنید.

معرفی محصول

پمپ های سری UPS گراندفوس

این سری از پمپ گراندفوس دارای مدل های متفاوتی است. کارشناسان فرات برای ارائه مشاوره در مورد بهترین مدل نسبت به نیاز و سازه شما آماده پاسخگویی هستند.

سیرکولاتور سری UPS100 گراندفوس

پمپ های سری UPR سیستما

این سری از پمپ سیستما دارای مدل های متفاوتی است. کارشناسان فرات برای ارائه مشاوره در مورد بهترین مدل نسبت به نیاز و سازه شما آماده پاسخگویی هستند.

پمپ سیرکولاتور UPR سیستما


بیشتر بخوانید

پمپ آب داغ موتورخانه

پمپ اطفاء حریق | انواع مدل ها

پمپ آب زون یک و زون دو ساختمان – بوستر و آتش نشانی

منبع تحت فشار چیست؟ مزایا و معایب منبع برای پمپ

پمپ افزایش فشار آب برج و بهترین بوسترها

تقویت فشار آب آپارتمان با پمپ و معرفی روش های کمکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *