مقالات

پمپ چیلر چیست؟ خرید انواع پمپ آب چیلر

خرید پمپ چیلر

پمپ چیلر یکی از اجزای اصلی سیستم های چیلر محسوب می شود که نقشی اساسی در تامین سرمایش مورد نیاز مجتمع های مسکونی و یا بخش های مختلف صنعتی ایفا می نماید. این نوع از پمپ های آب با هدف جابجایی و انتقال آب در چیلرهای تراکمی و جذبی مورد استفاده قرار می گیرند و قادر هستند تا با یک سیکل ترمودینامیکی خاص، گرما را از آب جدا و دفع کنند. آب سرد شده در چیلر در نهایت از طریق این پمپ ها و سیستم لوله کشی به واحدهای توزیع کننده هوای سرد نظیر فن کویل های تعبیه شده در داخل ساختمان ها یا دستگاه های هواساز انتقال پیدا می کند. این پمپ ها دارای کاربردها و مزیت های مختلفی هستند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

خرید انواع پمپ چیلر با بهترین قیمت
با ضمانت اصالت در فروشگاه فرات

انواع پمپ چیلر

پمپ های مورد استفاده در سیستم های چیلر متناسب با کارکرد خود به صورت زیر تقسیم بندی می شوند:

– سیرکولاتور

این نوع از پمپ های آب در چیلرهای جذبی و تراکمی مورد استفاده قرار می گیرند. پمپ های سیرکولاتور از طریق سیستم لوله کشی، به جابجایی آب سرد شده در چیلر کمک می کنند و موجب انتقال آن به واحدهای توزیع کننده هوای سرد می شوند.

– سانتریفیوژ

این نوع از پمپ ها، آب سرد داخل چیلر را از طریق نیروی گریز از مرکز یا همان سانتریفیوژ به حرکت در می آورند و به سایر بخش های چیلر منتقل می سازند.

– پیستونی

از پمپ های پیستونی نیز می توان به عنوان پمپ چیلر استفاده نمود. در چیلرهای تراکمی، آب سرد موجود در سیستم چیلر به کمک حرکت پیستون های این پمپ جابجا و به سایر بخش های چیلر منتقل می گردد.

– جوکی

این نوع از پمپ های آب فشار لازم برای عملکرد صحیح چیلر را فراهم می کنند و آب سرد موجود در چیلر را از طریق سیستم لوله کشی به سایر بخش های چیلر منتقل می نمایند.

کاربردهای پمپ آب چیلر

پمپ چیلر به عنوان یکی از اجزای اصلی سیستم چیلر در بخش های مختلف خانگی و صنعتی کاربرد دارد که مهم ترین آن ها به شرح زیر است:

– از این پمپ آب در مجتمع های مسکونی و اداری و همچنین ساختمان های بزرگ نظیر بیمارستان ها، هتل ها و مراکز خرید به وفور استفاده می شود. این پمپ به تامین سرمایش مورد نیاز این محیط ها و حفظ دمای مناسب کمک بسیاری می کند.

– پمپ آب چیلر در سیستم های تهویه هوا بکار گرفته می شود و سرمایش هوا و کنترل دما را برعهده دارد.

– از این پمپ ها در صنایع مختلف از جمله صنعت غذایی، صنعت داروسازی و همچنین صنایع الکترونیکی جهت خنک کردن ماشین آلات و تجهیزات بهره گرفته می شود.

– از پمپ های آب چیلر در صنایع پتروشیمی به منظور خنک کردن و کنترل دمای تجهیزات و فرآیندها بهره گرفته می شود.

– در صنایع خودروسازی از این نوع پمپ چیلر جهت خنک ساختن سیستم های تهویه و همچنین سیستم های الکترونیکی برخی از خودروهای لوکس استفاده می شود.

پمپ خطی سیستما سری TB تک دور

عملکرد پمپ آب چیلر

پمپ های آب چیلر یکی از تجهیزات اصلی چیلرها هستند که با هدف سرمایش هوا، آب را سرد می کنند. این پمپ ها به طور کلی آب سرد شده را به کمک سیستم لوله کشی به واحدهای توزیع کننده هوای سرد از جمله فن کویل ها یا دستگاه های هواساز و یا فن های صنعتی انتقال می دهند. در چیلرهای تراکمی، این پمپ ها آب سرد شده در چیلر را از طریق لوله کشی به واحدهای توزیع کننده هوای سرد منتقل می کنند. این در حالی است که در چیلرهای جذبی، خنک کننده و سیال جاذب با دفع کردن حرارت، محلولی را ایجاد می کند که از طریق پمپ چیلر به سمت ژنراتور هدایت می شود. بنابراین می توان گفت که پمپ های چیلر برای کمک به تامین سرمایش در چیلرهای تراکمی و چیلر جذبی مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای پمپ چیلر

این پمپ های آب دارای مزیت های بسیاری هستند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:</p>

– تامین سرمایش مورد نیاز

این نوع از پمپ ها، با دریافت آب سرد شده از چیلر و انتقال آن از طریق سیستم لوله کشی به توزیع کننده های هوای سرد، به سرمایش هوای مطلوب انواع ساختمان ها و مجتمع های مسکونی کمک می کنند.

– صرفه جویی در مصرف انرژی

بهره گیری از پمپ چیلر در سیستم های سرمایش ساختمان می تواند کمک شایانی به کاهش هزینه ها نماید؛ زیرا این پمپ های آب با بازدهی بالا و عملکرد بهینه خود در انتقال آب خنک، موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می شوند.

– تنظیم دمای آب خنک

طراحی این نوع از پمپ های آب به نحوی است که از طریق پمپاژ منظم آب، به تنظیم دمای آب خنک کمک می کنند. این به معنای آن است که این دستگاه ها در نهایت امکان تنظیم دمای مطلوب برای سیستم هایی نظیر تهویه مطبوع و فن کوئل را فراهم می کنند.

– دارای کاربردهای متنوع

پمپ چیلر علاوه بر کاربرد در سیستم های سرمایشی ساختمان ها و مجتمع های مسکونی و تجاری، در بخش های مختلف صنعتی از جمله بیمارستان ها، کارخانه ها، هتل ها، تجهیزات پزشکی و صنایع غذایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

– بسیار قابل اطمینان

پمپ های آب چیلر به لطف بهره گیری از جدیدترین تجهیزات و تکنولوژی های روز دنیا، عملکرد قابل اطمینانی دارند و در صورت استفاده صحیح، قادر هستند تا به صورت مداوم و بدون مشکل کار کنند.

– عمر مفید بالا

در صورت نگهداری مناسب از پمپ های آب چیلر و انجام سرویس های دوره ای منظم، این دستگاه ها دارای عمر طولانی و عملکردی پایدار هستند. همچنین تهیه این پمپ ها از برندهای اروپایی از جمله سیستما می تواند در افزایش عمر مفید این دستگاه ها موثر باشد.

– حفظ کیفیت آب توسط پمپ چیلر

از آنجایی که این پمپ ها از آب خنکی که از فیلترهای تصفیه عبور می کنند استفاده می کنند، بنابراین می توان گفت که در کیفیت نهایی آب تغییری ایجاد نمی کنند.

معرفی محصول

پمپ خطی سیستما سری TB تک دور

پمپ خطی سیستما سری TB تک دور

پمپ سیرکولاتور UPR سیستما

پمپ سیرکولاتور UPR سیستما

پمپ سیرکولاتور UPRF سیستما

پمپ سیرکولاتور UPRFE سیستما


بیشتر بخوانید

پمپ برگشت آب گرم چیست و معرفی بهترین مدل ها

پمپ ایرواشر – صنعتی و آپارتمانی با بهترین قیمت

پمپ اطفاء حریق | انواع مدل ها

پمپ فن کویل یا پمپ کندانس

پمپ آب داغ موتورخانه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *