مقالات

پمپ فن کویل یا پمپ کندانس

خرید پمپ فن کویل

پمپ درین فن کویل که در بازار با نام پمپ کندانس نیز شناخته می شود، نوعی پمپ پرکاربرد در سیستم های تهویه مطبوع از جمله کولرهای گازی، داکت اسپلیت ها و فن کویل ها است که جهت جمع آوری آب و رطوبت موجود در سینی درین فن کویل و خارج کردن آن مورد استفاده قرار می گیرد. پمپ های درین با عملکرد موثر خود در سیستم فن کویل، به جلوگیری از سر ریز شدن آب طی فرآیند کندانس کمک می کنند. با توجه به اتصال پمپ فن کویل به دستگاه، این پمپ پس از پر شدن منبع، آب را از طریق لوله های درین تخلیه می نماید. این نوع از پمپ ها برای استفاده در ساختمان های مسکونی و محیط های اداری مناسب هستند.

 

برای خرید پمپ فن کویل با ما تماس بگیرید
انواع مدل ها با بهترین قیمت

 

انواع پمپ درین فن کویل

متداول ترین انواع پمپ های درین فن کویل در سیستم های تهویه مطبوع به شرح زیر هستند:

– پمپ درین فن کویل سقفی

این نوع از پمپ های درین برای نصب به فضای زیادی ندارد و به همین سبب گزینه مناسبی برای استفاده در داکت اسپلیت ها و فن کویل های کاستی به حساب می آیند.

– پمپ فن کویل کانالی توکار

این نوع از پمپ های درین در داخل فن کویل نصب می شوند و از قابلیت جابجایی آسان و نصب سریع برخوردار هستند. این پمپ ها برای نصب در فن کویل های کانالی مناسب هستند.

– پمپ درین فن کویل کاستی

پمپ های کندانس کاستی با امکان نصب و جابجایی آسان، در بالای فن کویل نصب می شوند و برای فن کویل های بدون کابینت ایده آل هستند.

ویژگی ها

پمپ های درین در سیستم های تهویه مختلف از جمله کولرهای گازی، اسپلیت های دیواری و داکت اسپلیت ها بسیار پرکاربرد هستند که مهم ترین ویژگی های آن ها به شرح زیر است:

– این نوع از پمپ ها در تخلیه آب ناشی از فرآیند کندانس نقش دارند و از این طریق به جمع آوری آب از فن کویل و پمپاژ آن به محل مورد نظر کمک می کنند.

– در کویل های سرمایشی از جمله اسپلیت های دیواری و کولرهای گازی از پمپ فن کویل جهت جابجایی و انتقال آب با حجم و ارتفاع کم استفاده می شود.

– پمپ های درین فن کویل به لطف بهره مندی از انرژی مکانیکی ناشی از کارکرد دستگاه، موجب جمع آوری و در نهایت تخلیه آب در سیستم های تهویه مطبوع می شوند.

قیمت پمپ درین فن کوئل

مزیت ها

برخی از مزیت های پمپ درین فن کویل شامل موارد زیر است:

– بهره گیری از این پمپ ها در دستگاه های فن کویل و کولرهای گازی، موجب کاهش رطوبت می شود و از ایجاد رسوب در آن ها جلوگیری می نماید.

– این پمپ ها از طریق تخلیه آب ناشی از کندانس، مانع آسیب رسیدن به قطعات داخلی دستگاه و همچنین دیواره ها و سقف محیط های داخلی بر اثر رطوبت می شود.

– پمپ های درین فن کویل با جمع آوری آب و هدایت آن به خارج، به بهبود کیفیت هوای محیط کمک می کنند و در عین حال مانع ایجاد بوی نامطبوع می شوند.

– کارکرد منظم پمپ فن کویل موجب کاهش رطوبت و رسوب گرفتگی و در نهایت منجر به افزایش عمر مفید دستگاه می شود.

 

انواع مدل های پمپ کندانس با بهترین قیمت در فروشگاه فرات

 

نکات نصب پمپ درین فن کویل

برای نصب صحیح پمپ درین در فن کویل، توصیه می شود که علاوه بر مطالعه دستورالعمل تولید کننده این دستگاه، نکات زیر را نیز رعایت نمایید:

– برای نصب سعی کنید که همیشه بهترین مکان را انتخاب کنید. برای این منظور توجه داشته باشید که مکان نصب این پمپ حتی الامکان باید به سینی درین فن کویل نزدیک باشد.

– حتما دقت داشته باشید که اتصال لوله ها به صورت صحیح انجام شود. بنابراین توجه داشته باشید که لوله های درین به صورت صحیح به پمپ و سینی درین فن کویل متصل گردند و در نهایت اطمینان حاصل نمایید که اتصالات به هیچ عنوان نشتی نداشته باشند.

– تنظیمات آن را به دقت بررسی کنید و از عملکرد صحیح پمپ و اتصال درست آن به منبع برق مطمئن شوید.

– پس از نصب پمپ درین به فن کویل، دقت نمایید که آب به صورت صحیح از سینی درین خارج و به پمپ درین انتقال داده می شود.

نحوه بهبود عملکرد پمپ

با رعایت موارد زیر، تا حد زیادی می توانید به بهبود عملکرد و افزایش بازدهی پمپ درین فن کویل کمک کنید:

– تمیز کردن سینی درین را فراموش نکنید

هنگامی که سینی درین فن کویل تمیز نیست، آب از آن به خوبی تخلیه نمی شود و این امر موجب افزایش فشار داخل سینی و در نتیجه بیشتر شدن مصرف انرژی توسط پمپ درین شود. از این رو، تمیز کردن سینی درین به صورت منظم و دوره ای می تواند کمک بسیاری به بهبود عملکرد پمپ فن کویل نماید.

– تعویض فیلتر هوای دستگاه را جدی بگیرید

با توجه به آنکه فیلتر هوای فن کویل در معرض گرد و خاک قرار دارند، ممکن است دچار گرفتگی شود. این امر باعث می شود تا جریان هوا در دستگاه با مشکل مواجه شود و منجر به افزایش فشار داخل سینی درین گردد. این در حالی است که تعویض دوره ای و منظم فیلتر هوا می تواند تا حد بسیاری در بهبود عملکرد پمپ درین فن کویل موثر باشد.

– سرعت پمپ فن کویل را تنظیم کنید

در فن کویل هایی که در آن ها امکان تنظیم سرعت پمپ وجود دارد، می توانید با تنظیم مناسب سرعت پمپ درین به بهبود عملکرد پمپ و کاهش مصرف انرژی توسط آن کمک کنید.

– از پمپ درین باکیفیت استفاده کنید

استفاده از پمپ درین باکیفیت و دارای عمر مفید طولانی می تواند نیاز به تعمیر و تعویض این دستگاه را به حداقل ممکن برساند. برای این منظور توصیه می شود که این دستگاه را از برندهای مشهور و شناخته شده ای نظیر برند ایتالیایی سیستما تهیه کنید.

– در صورت نیاز پمپ درین را تعمیر یا تعویض کنید

از آنجایی که خراب شدن پمپ درین فن کویل می تواند موجب کاهش بازدهی و افزایش مصرف انرژی شود، در این شرایط تعمیر یا تعویض پمپ درین فن کویل می تواند بهترین گزینه باشد. برای خرید از برندهای معتبر اروپایی، می توانید از طریق شرکت فرات، نماینده رسمی انواع پمپ های آب در ایران اقدام نمایید.

 


بیشتر بخوانید

تاسیسات شوفاژخانه یا موتورخانه

پمپ آب یک اسب – معرفی، خرید و قیمت

پمپ آب داغ موتورخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *