مقالات

پمپ انتقال مواد بهداشتی و دارویی کارخانه ها و کارگاه ها

پمپ انتقال مواد بهداشتی

پمپ های انتقال دهنده مواد بهداشتی جزو پمپ های مکانیکی پرکاربرد در صنایع هستند که از طریق دریافت انرژی الکتریسته و تبدیل آن به انرژی حرکتی، قادر هستند سیالات را با نیروی بالا جابجا کند و به مکان مورد نظر انتقال دهند. این نوع از پمپ های صنعتی به نحوی طراحی و تولید شده است که به کمک آن ها می توان علاوه بر مواد بهداشتی، مواد آرایشی، مواد دارویی و مواد غذایی حاوی ترکیبات نرم یا غلیظ را انتقال داد. به عبارت دیگر پمپ انتقال مواد بهداشتی به لطف بهره مندی از ویژگی های خاص با مواد بهداشتی، غذایی، شیمیایی مورد استفاده در این صنعت سازگار است و می تواند این مواد را بدون ایجاد آلودگی، با بالاترین کیفیت ممکن جابجا نماید.

 

خرید پمپ انتقال مواد بهداشتی و دارویی برای کارخانه ها
با بهترین قیمت در شرکت فرات. با ما تماس بگیرید!

 

ویژگی های پمپ انتقال مواد بهداشتی

پمپ های انتقال دهنده مواد بهداشتی دارای ویژگی های مختلفی هستند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– در این نوع از پمپ ها، قطعات داخلی پمپ، بدنه و آب بندی از ترکیباتی بهداشتی نظیر پلاستیک های سازگار با مواد بهداشتی ساخته شده است تا در هنگام جابجایی و انتقال مواد، از آلوده شدن این مواد جلوگیری شود.

– با توجه به آنکه در صنایع بهداشتی نیاز است تا مقدار دقیق و مشخصی از مواد انتقال پیدا کند، پمپ باید از این قابلیت برخوردار باشد و بتواند میزان جریان سیالات را متناسب با نیاز تنظیم نماید.

– با توجه به تماس مداوم پمپ های انتقال دهنده مواد بهداشتی و قطعات داخلی آن ها با مواد، این دستگاه ها باید به نحوی طراحی شده باشند که امکان شستشو و ضد عفونی آن ها به آسانی وجود داشته باشد.

– از آنجایی پمپ های مورد استفاده در صنعت بهداشتی جهت انتقال مواد گرم و دارای فشار زیاد نیز بکار گرفته می شوند، لازم است تا از قابلیت کارکرد در فشار و دمای بالا نیز برخوردار باشند.

– پمپ های انتقال دهنده مواد بهداشتی باید به بهترین نحو ممکن آب بندی شده باشند تا در هنگام کارکرد، هیچ گونه نشتی ایجاد نشود. آب بندی این پمپ ها عمدتا به کمک آب بندی مکانیکی یا مغناطیسی قابل انجام است.

– لازمه استفاده از پمپ انتقال مواد بهداشتی در کارخانجات تولید مواد بهداشتی این است که این دستگاه بتواند به صورت مداوم کار کند تا نیاز خط تولید را برآورده سازد. به همین دلیل پمپ انتقال دهنده مواد بهداشتی باید از قابلیت کارکرد به صورت طولانی و بی وقفه برخوردار باشد.

– با توجه به کارکرد مداوم پمپ های انتقال دهنده مواد بهداشتی، این دستگاه ها باید دارای کیفیت و عمر مفید بالایی باشند تا در این شرایط کاری دشوار کمتر به تعمیر نیاز داشته باشند. برای اطمینان از کیفیت بالای این دستگاه ها، استفاده از پمپ های برند ایتالیایی سیستما توصیه می شود و مدل های مختلف این دستگاه ها را می توانید با ضمانت اصالت کالا از شرکت فرات، نماینده رسمی این محصولات در ایران تهیه کنید.

خرید پمپ های انتقال مواد بهداشتی در کارخانه ها

انواع پمپ انتقال مواد بهداشتی

در صنعت بهداشتی از پمپ های مختلفی استفاده می شود که برخی از متداول ترین انواع آن ها به شرح زیر هستند:

– پمپ های گریز از مرکز

پمپ های گریز از مرکز مورد استفاده در صنایع بهداشتی، از موادی ساخته می شوند که بتوانند مواد بهداشتی را به صورت ایمن و بدون آلودگی انتقال دهند. این نوع از پمپ ها جهت جابجایی بهداشتی موادی با غلظت بالا و حاوی ذرات درشت یا ریز بکار گرفته می شوند.

– پمپ انتقال مواد بهداشتی لوب

لوب پمپ ها که با نام پمپ های گوشواره ای نیز شناخته می شوند، نوعی از پمپ های هیدرولیکی بهداشتی هستند که از آن ها علاوه بر انتقال مواد بهداشتی، جهت جابجایی مواد غذایی و دارویی نیز استفاده می شود. به کمک این پمپ ها می توان مواد صابونی، مواد شیمیایی و انواع مایعات را به نرمی انتقال داد. لوب پمپ ها دارای قابلیت پمپاژ سیالاتی با میزان ویسکوزیته یا گرانروی بالا هستند.

– پمپ های دنده داخلی

این نوع از پمپ های رایج در صنایع بهداشتی قادر هستند مواد بهداشتی با غلظت بالا و حاوی ذرات جامد را به خوبی و به نرمی انتقال دهند. پمپ های دنده داخلی دارای یک دنده ثابت و یک دنده متحرک هستند. طراحی این دنده ها به نحوی است که به شکلی نامتقارن با هم درگیر می شوند و از قابلیت کارکرد در فشار بالا برخوردار هستند.

– پمپ های دیافراگمی

پمپ دیافراگمی که به عنوان پمپ انتقال مواد بهداشتی نیز کاربرد دارد، به دلیل بهره مندی از ویژگی های منحصر به فرد گزینه مناسبی برای انتقال مواد بهداشتی حساس به حساب می آید. این نوع از پمپ ها علاوه بر کاربرد در صنایع بهداشتی جهت جابجایی محصولات آرایشی و بهداشتی، در صنایع دیگری از جمله صنعت دارویی، مواد غذایی و مواد شیمیایی نیز بکار گرفته می شوند.

– مونو پمپ ها

این نوع از پمپ های پرکاربرد به لطف بهره مندی از قابلیت کنترل میزان جریان و حجم سیالات، گزینه ایده آلی برای انتقال مواد بهداشتی مختلف از جمله انواع شامپوها، صابون های مایع، ژل های حمام و همچنین کرم های بدن محسوب می شوند. مونو پمپ شلنگی به عنوان نوعی پمپ انتقال مواد بهداشتی قادر است مواد بهداشتی دارای غلظت بالا و حاوی ترکیبات جامد را نیز به نرمی جابجا کند.

– پمپ های شلنگی

این نوع از پمپ ها برای جابجایی و انتقال سیالات گوناگون به ویژه سیالات حاوی مواد خورنده کاربرد دارند. به کمک پمپ های شلنگی می توان مواد نرم یا غلیظ و یا حاوی مواد شیمیایی را به آسانی انتقال داد. این پمپ ها متشکل از شلنگی منعطف هستند که مواد را از طریق مکش به نرمی از یک سمت شلنگ به سمت دیگر انتقال می دهد.

 

تلفن تماس شرکت فرات
خرید و دریافت قیمت نهایی 3559 99 33 021

 

– پمپ های پیستونی

این نوع پمپ انتقال مواد بهداشتی در دسته پمپ های رفت و برگشتی جای می گیرد و در صنایع بهداشتی از آن برای انتقال سیالاتی با میزان گرانروی و فشار بالا بهره گرفته می شود. پمپ های پیستونی همچون برای انتقال مواد ضدعفونی کننده و مواد شوینده در کارواش ها، بیمارستان ها و مراکز بهداشتی کاربرد دارند.

معرفی پمپ انتقال مواد بهداشتی

پمپ های مناسب برای انتقال مواد بهداشتی در صنایع مختلف

پمپ سانتریفیوژ استنلس استیل سری TCX سیستما

پمپ سانتریفیوژ استنلس استیل سری TCX سیستما

 

پمپ سانتریفیوژ استنلس استیل سری TWX-C سیستما

پمپ سانتریفیوژ استنلس استیل سری TWX-C سیستما

 

پمپ سانتریفیوژ استنلس استیل سری TWX-A سیستما

پمپ سانتریفیوژ استنلس استیل سری TWX-A سیستما


بیشتر بخوانید

پمپ انتقال مواد غذایی برای کارخانه و کارگاه

پمپ آب داغ موتورخانه

پمپ دیگ بخار و بویلر

پمپ کشاورزی و باغبانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *