مقالات

پمپ آب زون یک و زون دو ساختمان – بوستر و آتش نشانی

دستگاه هایی که در بازار با نام بوستر پمپ های آبرسانی زون یک و زون دو شناخته می شوند، پمپ های آبرسانی باکیفیتی هستند که از آن ها برای تامین فشار آب مورد نیاز ساختمان ها و مجتمع های مسکونی، اداری و تجاری بلند مرتبه با طبقات زیاد استفاده می شود. برای بهره گیری از این دستگاه ها در ساختمان های بلند، طبقات ساختمان را به دو بخش زون یک و زون دو تقسیم می کنند و بر اساس آن از بوستر پمپ آبرسانی زون یک و دو استفاده می کنند. این پمپ ها قادر هستند فشار آب در سیستم های لوله کشی ساختمان های بلند را تا حد قابل ملاحظه ای افزایش دهند و مشکل افت فشار در واحدهای ساختمانی را برطرف نمایند.

 

خرید پمپ آب زون یک و زون دو + بوستر + بوستر آتش نشانی
با بهترین قیمت و مشاوره تخصصی در فروشگاه فرات

 

مزایای بوستر پمپ آبرسانی زون یک و دو‌

بوستر پمپ های آبرسانی زون یک و زون دو نوعی از پمپ های آب با قابلیت افزایش فشار آب هستند که استفاده از آن ها در سیستم های آبرسانی مزایای زیر را به همراه دارد:

– این بوستر پمپ ها از طریق افزایش فشار آب در ساختمان های بلند، به بهبود فرآیند آبرسانی به طبقات بالا کمک می کنند و بدین ترتیب مشکل افت فشار در این واحدهای ساختمانی را برطرف می نمایند.

– با استفاده از این نوع بوستر پمپ های آبرسانی، نیازی به نصب لوله های فشار قوی و تاسیسات مرتبط با آن برای افزایش فشار و جریان آب نیست. بنابراین نصب این بوستر پمپ ها در ساختمان های بلند موجب کاهش هزینه ها می شود.

– با استفاده از این بوستر پمپ ها، میزان جریان آب و فشار آن به صورت استاندارد بیشتر می شود و این امر موجب افزایش عمر سیستم های لوله کشی ساختمان های بلند می شود.

– با بهره گیری از بوستر پمپ آبرسانی زون یک و دو در سیستم های آبرسانی ساختمان های بلند، فشار آب تا حد زیادی افزایش پیدا می کند و از این طریق در میزان مصرف آب نیز صرفه جوبی می شود.

– این دستگاه ها از عملکرد فوق العاده ای برخوردار هستند و بهره گیری از آن ها در ساختمان های دارای طبقات زیاد، استفاده مقدار بیشتری آب را امکان پذیر می سازد.

– این نوع از بوستر پمپ های آبرسانی، به آسانی قابل نصب و راه اندازی هستند و برای استفاده در ساختمان های بلند و تاسیسات گوناگون مناسب هستند.

– این بوستر پمپ ها دارای کاربرد گسترده ای هستند و از آن ها می توان برای آبرسانی و افزایش فشار آب در ساختمان ها، برج ها و مجتمع های مسکونی، تجاری، اداری و همچنین فضاهای باز بهره گرفت.

پمپ زون دو آتش نشانی

کاربرد بوستر پمپ آبرسانی زون یک و دو

برخی از مهم ترین کاربردهای خانگی، مسکونی، صنعتی و تجاری بوستر پمپ های آبرسانی به شرح زیر است:

– در ساختمان های بلندمرتبه از این دستگاه ها برای مصارف خانگی و مسکونی جهت افزایش فشار آب در طبقات بالا استفاده می شود.

– بوستر پمپ های آبرسانی برای افزایش فشار آب در بخش های مختلف صنعتی از جمله خطوط تولید و سیستم های نیز کاربرد دارند.

– این دستگاه ها برای مصارف تجاری گوناگون نیز مورد استفاده قرار می گیرند که از جمله آن ها می توان به بهره گیری از آن ها برای افزایش فشار آب در ساختمان های تجاری و فروشگاه های زنجیره ای اشاره نمود.

 

پمپ آتش نشانی زون یک و دو در انواع برندهای ایرانی و خارجی
تلفن شرکت فرات 33993559-021

 

اجزای بوستر پمپ های زون یک و دو

بوستر پمپ آبرسانی زون یک و دو همانند تمامی پمپ های آبرسانی از اجزای مختلف با کارکردهای متفاوتی تشکیل شده است که مهم ترین آن ها به شرح زیر است:

– الکتروموتور: این قطعه در بوستر پمپ های آبرسانی، وظیفه تامین انرژی مورد نیاز برای کارکرد این دستگاه ها را بر عهده دارند.

– تابلو برق: به کمک تابلو برق بوستر پمپ آبرسانی زون یک و دو، امکان کنترل عملکرد دستگاه وجود دارد.

– مخزن دیافراگمی: این بخش از بوستر پمپ های آبرسانی به کنترل فشار آب کمک می کند و در نتیجه مانع ایجاد ضربه های هیدرولیکی می شود.

– کلکتور وروردی: کلکتورهای ورودی یا مکش به قسمتی از بوستر پمپ های آبرسانی گفته می شود که از طریق آن ها آب از منبع مورد نظر دریافت می شود.

– کلکتورخروجی: کلکتورهای خروجی یا دهش بخشی از بوستر پمپ آبرسانی زون یک و دو هستند که آب از طریق آن ها تخلیه و از پمپ خارج می گردد.

– شاسی: شاسی بوستر پمپ ها، قطعه ای کاربردی است که تمامی قطعات اصلی این دستگاه را بر روی خود جای می دهد و از لرزش پمپ در هنگام کار جلوگیری می کند.

انواع بوستر پمپ

صرف نظر از بوستر پمپ آبرسانی زون یک و دو، به طور کلی بوستر پمپ ها مجموعه ای از چند پمپ هستند که به صورت موازی در کنار یکدیگر قرار می گیرند و متداول ترین انواع آن ها به شرح زیر است:

– بوستر پمپ های آبرسانی دور ثابت: این نوع از بوستر پمپ ها که نسخه قدیمی از بوستر پمپ ها هستند، معمولا در سیستم های آبرسانی خانگی یا واحد های صنعتی کوچک مورد استفاده قرار می گیرند و به افزایش فشار آب کمک می کنند.

– بوستر پمپ های آبرسانی دور متغیر: این نوع از بوستر پمپ های آبرسانی از قابلیت تنظیم دقیق فشار و دبی آب برخوردار هستند. این پمپ های دارای مزیت های مختلفی از جمله کارایی بالا، عمر طولانی، ایجاد صدای کم و ثابت نگاه داشتن فشار آب در سیستم های آبرسانی هستند.

– بوستر پمپ های تحت فشار: وظیفه اصلی این نوع از بوستر پمپ ها این است که با توجه به الگوی متغیر مصرف،  فشار مورد نیاز برای سیستم های آبرسانی را تامین و در عین حال ثابت نگاه دارند.

– بوستر پمپ های آتش نشانی: کاربرد این نوع از بوستر پمپ ها، تامین نمودن آب مورد نیاز برای سیستم های بوستر پمپ آتش نشانی و کمک به اطفاء حریق است.

نکات خرید بوستر پمپ آبرسانی زون یک و دو

برای خرید بوستر پمپ زون یک و دو مناسب، توجه به موارد زیر ضروری است:

– با توجه به تقسیم بندی ساختمان های بلندمرتبه به دو بخش زون یک و دو، برای خرید این نوع بوستر پمپ آبرسانی، پیش از هر چیز نیاز است ابتدا ارتفاع و دبی مورد نیاز برای آبرسانی به واحدهای ساختمان بررسی گردد.

– فاکتور دیگری که در عملکرد این پمپ ها و عمر بالای آن ها تاثیرگذار است، توجه به برند سازنده این دستگاه ها است. برای اطمینان از کیفیت بوستر پمپ های آبرسانی، بهتر است این دستگاه ها را از برندهای مطرحی نظیر سیستما تهیه کنید. پمپ های تولید این کمپانی ایتالیایی، از شرکت فرات، نماینده رسمی این محصولات در کشور قابل خریداری هستند.

 


بیشتر بخوانید

انواع پمپ آب ساختمان و خانگی

پمپ افزایش فشار آب برج و بهترین بوسترها

پمپ چاه عمیق و نیمه عمیق – خانگی، صنعتی و کشاورزی

منبع تحت فشار چیست؟ مزایا و معایب منبع برای پمپ

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *