مقالات

پمپ چاه عمیق و نیمه عمیق – خانگی، صنعتی و کشاورزی

خرید پمپ چاه

پمپ های آب چاه به دسته ای از پمپ ها گفته می شود که کاربرد اصلی آن ها استخراج و پمپاژ آب از چاه هایی با عمق زیاد و کم است. این نوع از پمپ ها از نظر شیوه طراحی و ساخت جزو پمپ های سانتریفیوژ به حساب می آیند و از ساختاری طبقاتی برخوردار هستند. پمپ چاه با عملکردی منحصر به فرد که از نیروی گریز از مرکز پروانه های دستگاه ناشی می شود، آب را با فشار زیاد از داخل چاه پمپاژ و به بیرون هدایت می کند. از این آب برای مصارف مختلفی استفاده می شود که از جمله آن ها می توان به آبیاری و تامین آب مورد نیاز مزارع، زمین های کشاورزی و باغ ها اشاره نمود. این پمپ ها از مقاومت و بازدهی بالایی برخوردار هستند و در صورت تهیه آن ها از کمپانی های معتبر، استفاده صحیح و انجام سرویس دوره ای منظم از عمر بالایی نیز برخوردار خواهند بود.

 

خرید انواع پمپ چاه و پمپ شناور با بهترین قیمت
به همراه مشاوره تخصصی در فروشگاه فرات

 

انواع پمپ چاه

پمپ های آب از نظر کاربرد و عمق کارکرد به دو دسته پمپ های آب چاه های کم عمق و دارای عمق زیاد تقسیم می شوند که در ادامه به معرفی ویژگی های آن ها می پردازیم:

پمپ چاه عمیق و نیمه عمیق

– پمپ چاه کم عمق

این نوع از پمپ های آب برای استخراج آب از چاه هایی با عمق کمتر از هفت متر بکار گرفته می شوند. به عبارت دیگر باید فاصله دهانه از آب کمتر از هفت متر باشد. در این حالت کار پمپاژ را به خوبی انجام می دهند و می توانند آب را به بیرون از چاه انتقال دهند. پمپ های کم عمق علیرغم داشتن وزن کم، از بازدهی و عملکرد فوق العاده ای برخوردار هستند و به همین دلیل در مصارف با عمق کم بسیار کاربردی و محبوب هستند. این پمپ ها آب در برابر رسوب گرفتگی و خوردگی مقاومت قابل ملاحظه ای دارند و در برابر زنگ زدگی نیز مقاوم هستند. از دیگر ویژگی های این پمپ ها می توان به بهره مندی از پوششی خاص اشاره کرد که از ورود آلودگی ها، گرد و غبار به داخل دستگاه و آسیب رسیدن به آن جلوگیری می کند.

– پمپ عمیق چاه

این نوع از پمپ های آب برای پمپاژ عمیق با عمق بیشتر از ده متر کاربرد دارند. این پمپ ها به لطف بهره مندی از موتوری قوی و عملکردی بی نظیر، قادر هستند آب چاه یا سایر منابع زیر زمینی را از عمق زیادی به بیرون هدایت کنند. مدل های عمیق به منظور اهداف خاصی مورد استفاده قرار می گیرد که از جمله آن ها می توان به استفاده از آن ها برای تامین آب اراضی کشاورزی و ساختمان هایی اشاره نمود که آب مورد نیاز آن ها در مخازنی با عمق زیاد قرار دارد.

کاربردهای پمپ آب چاه

این نوع از پمپ های آب کاربردهای گوناگونی دارند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– از این پمپ های آب پرکاربرد برای خارج کردن آب انواع چاه ها از جمله چاه های عمیق و نیمه عمیق استفاده می شود و در ادامه از این آب برای اهداف گوناگونی از جمله آبیاری باغ ها و مزارع بهره گرفته می شود.

– این پمپ ها گزینه مناسبی برای استفاده در سیستم های آبیاری مختلف از جمله آبیاری قطره ای هستند.

– پمپ چاه جهت کنترل و خاموش کردن آتش سوزی در سیستم های اطفاء حریق مورد استفاده قرار می گیرد.

– پمپ های آب چاه از جمله تجهیزاتی هستند که در بخش های مربوط به تصفیه آب کاربرد دارند.

مزایا

اساسی ترین مزیت های پمپ های چاه شامل موارد زیر است:

– این نوع از پمپ های آب دارای بازدهی فوق العاده ای هستند و استفاده از آن ها برای تخیله آب چاه های عمیق و نیمه عمیق، تا حد زیادی موجب صرفه جوبی در مصرف انرژی می شود.

– با توجه به طراحی ظاهری پمپ چاه، این دستگاه برای پمپاژ آب از چاه نیازی به فضای چندانی ندارد و از این نظر گزینه مناسبی به حساب می آید.

– از بین بردن رسوب این پمپ های آب، با هزینه نه چندان زیادی قابل انجام است.

– پمپ های آب چاه با توجه به آنکه به صورت مستغرق در داخل آب قرار می گیرند، صدای چندانی در هنگام پمپاژ آب تولید نمی کنند و دمای محیط اطراف را نیز بالا نمی برند.

– این دستگاه ها دارای موتور قوی و بسیار مقاوم هستند و از توانایی کارکرد برای مدت زیادی برخوردار هستند.

– این نوع از پمپ های آب برای کارکرد، نیازی به هواگیری ندارند.

راهنمای نصب پمپ های آب چاه

برای آنکه این پمپ ها در طولانی مدت عملکرد موثری داشته باشند، پیشنهاد می شود که برای نصب آن ها نکات زیر را رعایت نمایید:

– با توجه به آنکه این دستگاه در هنگام کارکرد نیاز به آب کافی دارد، به هیچ عنوان نباید آن را بدون آب روشن کنید.

– برای استخراج آب از عمق زیاد و کم با این دستگاه ها، نیاز است تا سطح آب در کمترین حالت ممکن پنجاه سانتی متر بالاتر از پمپ باشد.

– برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سیم ها و اتصالات این پمپ، توصیه می شود که هیچ گاه دستگاه را از طریق کابل آن بلند و جابجا نکنید.

خرید پمپ چاه

برای خرید یک پمپ آب باکیفیت جهت تخلیه آب چاه های نیمه عمیق و عمیق، پیشنهاد می شود که تولیدات برندهای معتبر دنیا را در اولویت خود قرار دهید. دلیل این مسئله آن است که این تولیدات از کیفیت و بازدهی بالاتری نسبت به محصولات مشابه خود برخوردار هستند و به طور میانگین برای مدت طولانی تری قابل استفاده خواهند بود.

سیستما یکی از برندهای مطرح اروپایی فعال در حوزه تولید انواع پمپ های آب است که محصولات آن در کشور ایران به صورت رسمی توسط شرکت فرات به مشتریان عرضه می گردد.

پمپ های چاه شناور سیستما سری SP و ST محصولاتی از این برند ایتالیایی هستند که از آن ها برای موارد گوناگونی از جمله تخلیه آب از چاه های آب استفاده می شوند. این پمپ ها به لطف بهره مندی از طراحی و کیفیت ساخت بالا، گزینه ایده آلی برای این منظور به حساب می آیند.

معرفی محصول

پمپ ST سیستما

پمپ شناور سری ST سیستما

 

پمپ SP سیستما

پمپ شناور سری SP سیستما


بیشتر بخوانید

پمپ محیطی چیست و چه تفاوتی با پمپ بشقابی و جتی دارد؟

پمپ افزایش فشار آب برج و بهترین بوسترها

خرید پمپ آبنما خانگی

تقویت فشار آب آپارتمان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *