مقالات

پمپ آبنما برای خانه، باغ و ویلا ایتالیایی

خرید پمپ آبنما

آبنما جزو المان های جذابی است که از طریق پمپ آبنما و ایجاد جریان مداوم آب در فضای های باز و سرپوشیده، به زیبایی هر چه بیشتر محیط کمک می کند. ایده خلق آبنما در محیط های خانگی و شهری از رودخانه ها، برکه ها و آبشارهای طبیعی الهام گرفته شده است؛ زمانی که آب با بستر سنگ ها برخورد می کند و همگان را مسحور می سازد. این ایده اکنون به لطف خلاقیت مهندسین، زیبایی بخش بسیاری از منازل مسکونی، استخرها، پارک ها، هتل ها و میدان های شهر شده است. به طور کلی طراحی و اجرای یک آبنما پیش از هر چیز، نیازمند استفاده از یک پمپ آبنما است که در ادامه به معرفی این پمپ و ویژگی های آن می پردازیم.

 

خرید انواع پمپ آبنما و پمپ فواره با بهترین قیمت از برند ایتالیایی سیستما
پیش از خرید با یک تماس از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

 

پمپ آبنما چیست؟

پمپ های مورد استفاده در آب نماها، اصلی ترین بخش این سیستم ها به حساب می آیند که فشار آب مورد نیاز برای کارکرد آبنماها را تامین می کنند. این پمپ ها با قابلیت پرتاب آب به سمت بالا، نقش موثری در زیباسازی انواع محیط های خانگی، تجاری و شهری ایفا می کنند. این پمپ های آب که جزو پمپ های کفکش هستند، در دسته پمپ های سانتریفیوژ جای می گیرند و با نیروی گریز از مرکز ناشی از حرکت پروانه ها، به افزایش فشار آب و خروج آن با فشار زیاد تا ارتفاع مورد نظر کمک می کنند.

پمپ آبنما چیست

اجزای اصلی آب نما

هر آب نما از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده است که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– پمپ آبنما: این پمپ به عنوان قلب سیستم آب نما، فشار آب لازم برای کارکرد آبنما را تامین می کند. پمپ آبنمای سیستما یکی از شناخته شده ترین و پرطرفدارترین پمپ های آب نما در بازار است.

– نازل: این قطعه جزو اجزاء مهم آب نماها به حساب می آید و در انواع گوناگونی در بازار موجود است که برخی از آن ها عبارت اند از: نازل های قوسی، آب شور، حلزونی، طبقاتی گل، طبقاتی ثابت، طبقاتی تنظیم شونده، نمکدانی، قاصدکی، حجمی پفکی، قل زن حجمی، بادبزنی، پنجه ای، اگزوزی، جت هواخور، حبابی، گل لایه و مه پاش.

– لوله پلاستیکی: لوله پلاستیکی در آب نماها برای منتقل نمودن آب از پمپ آبنما کاربرد دارد.

– فیلتر: فیلترها نقش مهمی در جلوگیری از وارد شدن آلودگی ها به سیستم های آب نما ایفا می کنند.

– تیوپ: اندازه این قطعه در آبنما رابطه مستقیمی با فشار و ارتفاع پرتاب آب دارد.

 

نکات مهم برای خرید پمپ آبنما خانگی و کوچک

برای خرید این نوع از پمپ های آب توصیه می شود که موارد زیر را رعایت نمایید:

– اگر به دنبال یک پمپ آبنمای خانگی و کوچک هستید، صرفا به اندازه بدنه پمپ دقت نکنید. قدرت و کارایی آن را نیز در نظر داشته باشید.

– پیشنهاد می شود که پمپ های باکیفیت و دارای راندمان کاری بالا از برندهای معتبری نظیر سیستمای ایتالیا را در الویت خرید خود قرار دهید تا در آینده ناچار به پرداخت هزینه های اضافی بابت تعمیرات و مصرف بالای انرژی نشوید.

– پمپ هایی که برای این منظور تهیه می کنید باید این قابلیت را داشته باشند تا در کمترین حالت ممکن، در هر ساعت آب را یک بار به صورت کامل جابجا کنند و تا ارتفاع مورد نظر شما پرتاب کنند.

– برای تهیه این نوع از پمپ ها باید ارتفاع آبدهی یا هد مورد نیاز برای پمپاژ آب را محاسبه نمایید. در صورت نیاز به جریان خروجی قوی نیز می توانید از یک پمپ آبنما با قابلیت پرتاب آب تا بیشترین میزان ارتفاع ممکن استفاده کنید.

– برای تهیه پمپ مناسب برای فضای مورد نظر خود، ابتدا نیاز است حجم استخر یا حوضچه را اندازه بگیرید و براساس آن، میزان آب موجود در حوضچه را محاسبه و پمپ را با توجه به آن را خریداری نمایید. برای این منظور لازم است طول، عرض و عمق حوضچه را اندازه بگیرید و عدد به دست آمده را در هزار ضرب کنید تا حجم آب بر اساس لیتر مشخص گردد.

– در صورت نیاز به استفاده از این پمپ ها برای حوض هایی با ابعاد بزرگ، باید میزان آبدهی دستگاه متناسب با حجم آب باشد.

– برای تهیه پمپ آبنما حتما باید به سایز لوله توجه نمایید و برای این منظور لازم است تا میزان قطر دهانه آب نما را اندازه گیری نمایید.

– پیشنهاد می شود که پمپی را خریداری کنید که در آن شیرهای مخصوص کنترل جریان در یک ردیف تعبیه شده باشند و در عین حال دستگاه دارای فیلتر و پایه های متحرک باشد.

خرید پمپ فواره

پمپ های آبنمای برند سیستما

پمپ های تولید برند ایتالیایی سیستما گزینه بسیاری مناسبی برای تامین فشار آب مورد نیاز آب نماها هستند که در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم. برای خرید این پمپ ها با ضمانت اصالت کالا می توانید از طریق شرکت فرات، نماینده انحصاری این محصولات در ایران اقدام نمایید.

پمپ سری TDX شرکت سیستما

این سری از پمپ های تولید شرکت ایتالیایی سیستما مجهز به بدنه ای از استیل ضد زنگ و پروانه هایی از نوریل هستند. این پمپ های مستغرق، در دسته پمپ های کفکش قرار می گیرند و برای مصارف گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند که تامین فشار آب مناسب برای آبنماها یکی از آن ها است.

پمپ کفکش استیل سری TDX سیستما

– پمپ آبنمای سیستما سری TDP

این سری از پمپ های برند سیستما به صورت مستغرق در داخل آب قرار می گیرند و دارای کاربردهای گوناگونی هستند که از جمله آن ها می توان به تامین فشار آب لازم برای آبنماها اشاره نمود. این پمپ های کفکش مجهز به بدنه ای از موپلن و پروانه ای از نوریل هستند و با برق تک فاز کار می کنند.

– پمپ سیستما آبنما سری TVP

این سری از پمپ های تولید شرکت ایتالیایی سیستما، در دسته پمپ های لجن کش قرار می گیرند و با برق تک فاز کار می کنند. پمپ آبنما سری TVP کاربردهای فراوانی دارند و برای ایجاد فشار مناسب برای آبنماها نیز به کار گرفته می شوند.

 


بیشتر بخوانید

تقویت فشار آب آپارتمان با پمپ و معرفی روش های کمکی

روش کاهش صدای پمپ آب خانگی

خرید پمپ آب ساختمانی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *