مقالات

پمپ آب نیم اسب – خرید و قیمت

پمپ آب نیم اسب

پمپ های نیم اسب در دسته پمپ های مقرون به صرفه موجود در بازار قرار می گیرند که از آنها علاوه بر بخش خانگی، جهت مصارف کشاورزی و صنایع کوچک استفاده می شود. با این حال کاربرد این نوع از پمپ های آب برای مصارف خانگی بیشتر است و نصب آنها در ساختمان های کم طبقه، به افزایش میزان فشار آب و آبرسانی بهتر کمک می کند.

از آنجایی که توان این پمپ ها 0.5 اسب بخار است، قدرت موتور آنها نیز در مقایسه با پمپ های یک اسب کمتر است و به همین دلیل آب را تا ارتفاع کمتری پمپاژ می کنند. این پمپ ها در انواع مختلفی تولید می شوند که از جمله آنها می توان به پمپ های بشقابی نیم اسب، پمپ های محیطی نیم اسب و پمپ های جتی نیم اسب اشاره نمود. برای تهیه پمپ آب نیم اسب بخار می توانید از طریق شرکت فرات، نماینده رسمی فروش و عرضه انواع پمپ های خانگی، صنعتی و کشاورزی از برندهای معتبر دنیا اقدام نمایید.

کاربرد پمپ آب نیم اسب

اگرچه پمپ های نیم اسب بخار توان قابل توجهی ندارند و عموما از آنها برای مصارف خانگی و انتقال آب تمیز و فاقد ذرات جامد استفاده می شود، اما در بخش های زیر نیز می توان آنها را بکار گرفت:

– این پمپ های آب گزینه ایده آلی برای ساختمان های یک طبقه یا خانه باغ ها تا مساحت صد و پنجاه متر به حساب می آیند و استفاده از آنها به افزایش فشار آب کمک می کند.

– از پمپ های نیم اسب بخار می توان برای انتقال آب چاه به زمین های کشاورزی بهره گرفت.

– پمپ آب نیم اسب برای مصارف شهری نظیر انتقال آب از تانکرهای حمل آب به کارگاه ها و کانکس ها کاربرد دارد.

– از این پمپ ها علاوه بر مصارف خانگی، جهت انتقال آب در صنایع کوچک از جمله کارخانه های کوچک نیز استفاده می شود.

– در صورت پایین بودن فشار آب در مجتمع های مسکونی، از این پمپ های آب می توان به عنوان پمپ مکمل و جهت افزایش فشار یک واحد آپارتمانی به صورت مجزا استفاده نمود.

ویژگی های پمپ نیم اسب

از اصلی ترین مشخصات و ویژگی های این پمپ های آب می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– حداکثر توان موتور این پمپ های آب یک اسب بخار، معادل 0.33 کیلو وات است.

– این پمپ ها قادر هستند آب را تا حداکثر ارتفاع چهل متر پمپاژ کنند.

– میزان دبی پمپ های یک اسب بخار 2.4 متر مکعب بر ساعت، معادل چهل لیتر بر دقیقه است.

– میزان ولتاژ برق در پمپ آب نیم اسب صد و پانزده یا دویست و سی ولت است.

– پمپ های نیم اسب بخار در هنگام کارکردن موجب ایجاد صدای زیادی نمی شود.

– قطر دهانه ورودی و خروجی اکثر پمپ های نیم اسب بخار در حدود یک اینچ است.

– پروانه پمپ های یک اسب بخار غالبا از جنس برنج تولید می شود که از کیفیت و مقاومت مناسبی نیز برخوردار است.

– بهره گیری از پمپ های نیم اسب به دلیل عدم برخورداری از توان بالا، به صورت مداوم و یا جهت مصارف بالا پیشنهاد نمی شود.

– این پمپ ها با توجه به توان پایین، با برق تک فاز کار می کنند و به همین سبب میزان مصرف برق آنها مقرون به صرفه و در حدود 9.2 یا 4.5 آمپر است.

نکات مهم برای خرید پمپ نیم اسب

برای خرید یک پمپ آب نیم اسب بخار باکیفیت، توصیه می شود که با ویژگی های اجزاء اصلی و نقش هر یک در کارکرد هر چه بهتر دستگاه آشنا شوید:

– جنس پروانه پمپ نیم اسب

با توجه به آنکه پروانه پمپ ها نقش موثری در انتقال و جابجایی سیالات ایفا می کنند، لازم است تا پروانه آنها از آلیاژ باکیفیتی ساخته شده باشد. پروانه پمپ های نیم اسب بسته به نوع پمپ و برند سازنده، غالبا از جنس برنج تولید می شوند که از این نظر می توان گفت که پروانه های برنجی جزو پروانه های باکیفیت محسوب می شوند.

– جنس شفت پمپ نیم اسب

شفت یا همان محور اصلی پمپ، یکی از اجزای اصلی پمپ های آب به حساب می آید که عموما از جنس های مختلفی همچون آهن، استیل 304 و استیل 316 ساخته می شود. شایان ذکر است که شفت هایی که از استیل 316 ساخته می شوند، از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

– سیم پیچ پمپ آب نیم اسب

یکی از قطعات مهم پمپ نیم اسب، سیم پیج آن است که تاثیر زیادی در کیفیت و کارکرد موتور پمپ دارد. در میان انواع سیم پیچ های پمپ های نیم اسب می توان گفت که نوع مسی آنها از کیفیت بالاتری برخوردار است. یکی از شیوه های کاربردی برای اطمینان از کیفیت سیم پیچ این پمپ ها، توجه به وزن پمپ است. از آنجایی که مس نسبت به آلومینیوم وزن بیشتری دارد، بنابراین پمپ های دارای سیم پیچ مسی سنگین تر هستند و وزن آنها حدودا به هفت کیلوگرم می رسد.

معرفی محصول

پمپ نیم اسب بشقابی گرین مدل BP50-130

پمپ نیم اسب بشقابی گرین

پمپ نیم اسب سیستما TT 50

پمپ نیم اسب سیستما TT50

 

سوالات متداول

– پمپ آب نیم اسب چیست؟

پمپ های نیم اسب دارای موتوری با توان نیم اسب بخار هستند که در زمره پمپ های قیمت مناسب قرار می گیرند و از آنها عمدتا برای مصارف خانگی، جهت آبرسانی و افزایش فشار آب استفاده می شود.

– پمپ نیم اسب بخار چه کاربردهایی دارد؟

از مهم ترین کاربردهای این پمپ ها می توان به بهره گیری از آنها جهت پمپاژ آب تمیز در ساختمان های ویلایی، استفاده در کارخانجات کوچک، منتقل نمودن آب چاه به مزارع کشاورزی و انتقال آب از تانکرهای آبرسانی به سایر بخش ها اشاره نمود.

– پمپ نیم اسب بخار دارای چه ویژگی هایی است؟

پمپ آب نیم اسب دارای توان 0.5 اسب بخار، مجهز به پروانه برنجی و قطر ورودی و خروجی یک اینچی است که از مهم ترین ویژگی های آن می توان به پمپاژ آب تا ارتفاع 40 متری، ارائه دبی 40 لیتر بر دقیقه ای و کارکرد با برق تک فاز اشاره کرد.

– برای خرید پمپ نیم اسب به چه نکاتی باید توجه شود؟

برای خرید مطئمن این پمپ ها علاوه بر برند سازنده و نوع پمپ، بهتر است به مواردی نظیر جنس پروانه، شفت و سیم پیچ دستگاه نیز توجه شود.

– بهترین سیم پیچ در پمپ آب نیم اسب چیست؟

پمپ هایی با سیم پیچی مسی از بالاترین کیفیت برخوردار اند و این پمپ ها در مقایسه با پمپ های دارای سیم پیچ آلومینیومی سنگین تر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *