مقالات

پمپ استرینردار استخری چیست

پمپ استرینردار استخری چیست

پمپ های استخری از تجهیزات مهم استخرها به شمار می آیند که استفاده از آن ها در تمامی استخرهای خانگی و عمومی ضروری است. این دستگاه ها با قدرت مکش بالای خود، آب استخر را به گردش در می آورند و از این طریق نه تنها از راکد ماندن آب و رشد انواع میکروب ها و باکتری ها در آن جلوگیری می کنند، بلکه به لطف سیستم فیلترینگ قوی خود آلودگی های موجود در آب را نیز برطرف می نمایند و به پاکسازی و تصفیه آب استخر کمک می کنند. پمپ استرینردار استخری نوعی پمپ سیرکولاتور است که با داشتن محفظه ای به نام استرینر، از ورود آلودگی ها و ذرات بزرگ نظیر برگ و شاخ برگ درختان به سیستم پمپ جلوگیری می نماید و در نتیجه مانع آسیب رسیدن به دستگاه می شود.

 

خرید انواع پمپ استخری استرینردار با مشاوره جهت بهترین و صحیح ترین انتخاب.
بهترین قیمت را از ما بخواهید.

 

اجزای اصلی پمپ استرینردار استخری

پمپ های استخری استرینردار از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که مهم ترین آن ها به شرح زیر هستند:

– محفظه پمپ استرینردار

در سایر پمپ های استخری، با کارکرد پمپ و مکش ناشی از حرکت پروانه ها، آب استخر به سمت پمپ حرکت می کند. با این حال در پمپ های استرینردار آب پیش از ورود به سیستم تصفیه کننده پمپ، ابتدا از محفظه مجهز به استرینر پمپ استخری عبور می کند و این قطعه مانع ورود آلودگی های درشت به داخل پمپ می شود. محفظه پمپ از جنسی ساخته شده است که در مقابل مواد شیمیایی موجود در آب استخرها کاملا مقاوم است.

 

>> مشاهده انواع تجهیزات استخری در فروشگاه فرات

 

– پروانه پمپ استرینردار استخری

پروانه های این نوع از پمپ های سیرکولاتور با نیروی حاصل از موتور دستگاه می چرخند و آب را به داخل پمپ هدایت می کنند. پروانه این پمپ ها معمولا از جنس پلیمر تقویت شده تولید می شود و در مقابل مواد شیمیایی مقاوم است.

خرید پمپ استرینر استخری

– موتور پمپ استخری استرینردار

موتور پمپ های استرینردار اصلی ترین بخش این دستگاه ها هستند که کارکرد آن موجب به حرکت در آمدن پروانه ها و مکش آب به داخل پمپ و در نهایت خروج و تصفیه آب استخر می شود. از آنجایی که این پمپ ها معمولا در مکان هایی مرطوب نصب می شوند، بدنه این دستگاه ها به نحوی طراحی شده است که مانع نفوذ آب به داخل موتور و آسیب رسیدن به آن می شود.

رفع ایرادات این پمپ

برای رفع ایرادات احتمالی پمپ استرینردار استخری به صورت زیر عمل کنید:

– در صورتی که موتور پمپ استخری شما روشن نشود، دلیل آن می تواند قطعی برق دستگاه و یا گیر کردن پروانه باشد. برای این منظور نیاز است تا ابتدا اتصالات برق دستگاه را بررسی نمایید و در صورت عدم رفع ایراد، محفظه نگهداری را چک کنید.

– اگر موتور دستگاه روشن می شود اما آب پمپاژ نمی شود، دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. برای این منظور ابتدا لازم است فیلتر پمپ را بررسی نمایید و از عدم رسوب گرفتگی آن مطمئن شوید؛ زیرا ممکن است فیلتر دچار رسوب گرفتگی شده باشد. دلیل دیگر این مشکل می تواند بیش از اندازه بودن ارتفاع مکش باشد. برای رفع این مشکل نیاز است پمپ استرینردار استخری را از نظر ارتفاع به سطح آب ورودی نزدیک نمایید. از سوی دیگر این مشکل می تواند از وجود هوا در لوله ورودی نیز ناشی شده باشد که برای بر طرف نمودن آن نیاز است تا آب بندی لوله های ورودی را بررسی نمایید و پمپ را مجددا هواگیری کنید.

– در صورتی که دبی آب در حد نرمال نباشد، دلیل آن ممکن است رسوب گرفتن فیلتر و یا گیر کردن پروانه باشد که برای رفع آن ابتدا باید لوله های ورودی و شیر سوپاپ پمپ را بررسی و از تمیز بودن آنها اطمینان حاصل کنید و در صورت عدم رفع مشکل، پمپ را باز کنید و پروانه و بدنه آن را تمیز نمایید.

– اگر پمپ استخری شما به صورت ناگهانی خاموش می شود، دلیل آن ممکن است داغ شدن بیش از اندازه موتور و یا گیر کردن پروانه باشد. برای رفع این ایراد حتما ولتاژ ورودی را بررسی نمایید و در ادامه پروانه پمپ را به دقت چک کنید.

پاکسازی آب استخر

نکات مربوط به نصب

برای نصب استاندارد این نوع از پمپ های استخری توصیه می شود که موارد زیر را رعایت نمایید:

– برای کارکرد بهتر پمپ استرینردار استخری پیشنهاد می شود که مکان نصب دستگاه خشک و دارای سیستم تهویه مناسب باشد.

– در هنگام نصب، دستگاه می بایست به کمک پیچ های مخصوص به گونه ای به زمین اتصال پیدا کند که در هنگام کار دچار لرزش نشود. همچنین برای جلوگیری از منتقل شدن لرزش لوله های پمپ به بدنه دستگاه، تمامی لوله ها نیز باید به کمک براکت به دیوار یا زمین فیکس شوند.

– در هنگام نصب پمپ استخری توجه داشته که پمپ به شکل افقی و هم جهت با مدار آب قرار گیرد تا یاتاقان ها به خوبی کار کنند.

– نکته حائز اهمیت در مورد این پمپ ها این است که طول مسیر دهش باید بیشتر از مکش باشد تا پمپ خالی کار نکند.

– پیش از استفاده از پمپ استرینردار استخری، از آب بندی لوله های ورودی پمپ اطمینان حاصل نمایید و در ابتدای آن نیز از سوپاپ استفاده کنید.

– در هنگام نصب این نوع از پمپ های استخری، مسیر لوله خروجی پمپ باید بر مسیر ورودی عمود باشد تا هوا وارد مسیر آب نشود.

– در هنگام نصب این پمپ ها پیشنهاد می شود که با نصب یک شیر یک طرفه، مانع بازگشت آب استخر به داخل دستگاه در حالت خاموش شوید.

– برای هواگیری کردن پمپ، پیش از روشن کردن آن، کمی آب درون استرینر بریزید و آن را به کمک پیچ تخلیه خارج نمایید.

– در صورتی که قصد دارید پس از مدتی طولانی از پمپ استرینردار استخری استفاده کنید، حتما آن را هواگیری کنید.

– هیچ گاه پمپ استخری را بدون آب روشن نکنید، با این حال اگر تحت هر شرایطی این کار انجام شد، حتما پمپ را به سرعت خاموش کنید و صبر کنید تا پمپ خنک شود. پس از آن در صورت نیاز به استفاده از پمپ استخری استرینردار، مجددا آن را هواگیری کنید.

 

پمپ استخری سیستما سری TSW استرینردار

پمپ استخری سری TSW سیستما ایتالیایی با قابلیت خودمکش با مکش از عمق 8 متر و توان هیدرولیکی و ظرفیت های بسیار مناسب، انتخابی قابل اطمینان در تمام بخش های تاسیسات استخر به شما ارائه می دهد.

پمپ استخری سری TSW سیستما


بیشتر بخوانید

عیب یابی فیلتر آب استخر و رفع آن

تجهیزات استخر، نصب و راه اندازی و خرید قطعات

ساده ترین روش تصفیه آب استخر – فیلتر، جارو یا کلر!

1 نظر در “پمپ استرینردار استخری چیست

  1. امیر قربانی گفت:

    عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *