مقالات

عیب یابی فیلتر آب استخر و رفع آن

عیب یابی فیلتر آب استخر

همانطور که می دانید فیلترها نقش بسیار مهمی در تمیز نگه داشتن آب استخر دارند به همین علت باید مشکلات آن را تشخیص دهید و بررسی کنید تا بتوانید از آن به صورت طولانی مدت استفاده کنید به همین منظور ما در این مقاله به بررسی عیب یابی فیلتر آب استخر و رفع آن می پردازیم.

چکه کردن فیلتر آب استخر

یکی از راه های عیب یابی فیلتر آب استخر و رفع آن چکه کردن فیلتر می باشد که اگر صدای چکه کردن آب به گوشتان می رسد یعنی اینکه فیلتر شما نشتی دارد که ابتدا باید منشا آن را پیدا کنید و مخزن فیلتر را بررسی کنید که سوراخ نشده باشد و اگر مخزن آن باز می شود آن را بررسی کنید و کمربند آن را باز کنید و ببینید که واشر ارینگ O-Ring  آن دچار پارگی نشده باشد که اگر این واشر سوراخ یا فرسوده شده باشد باید آن را عوض کنید و یک کمی هم روان کننده به واشر بزنید تا عمر بیشتری داشته باشد.

مشکل چرخه فیلتراسیون

یکی دیگر از راه های عیب یابی فیلتر آب استخر و رفع آن مشکل چرخه فیلتراسیون است . هنگامی که از آب استخر استفاده نمی کنید باز فیلتر به صورت کوتاه مدت کار می کند یعنی جریان دبی مشکل دارد که این علت از بالا بودن جریان است که یا پمپ شما بسیار قوی است و یا فیلتر برای ابعاد استخر کوچک است.

ولی اگر سایز و اندازه آن درست باشد مدت زمان بیشتری شستشوی معکوس انجام دهید و این شستشو باید تا زمانی باشد که آب خارج شده از فیلتر شفاف باشد و یکی دیگر از علتها می تواند گرفتن فیلتر توسط جلبک ها باشد که باید با تمیز کردن این مشکل را حل کرد.

مواد فیلتر در آب استخر

برای عیب یابی فیلتر آب استخر و رفع آن باید مواد فیلتر در آب استخر بعد از شستشوی معکوس در آب نباشد و اگر این مواد داخل آب بود یعنی اینکه فیلتر مشکل دارد که باید پیچ های فیلتر را بررسی کنید و اگر شل است آنها را سفت کنید و اگر فیلتر شما شنی است ممکن است که لوله فیلتر شنی شکسته یا ترک برداشته باشد ولی اگر فیلتر از نوع دیاتومه باشد ممکن است که پارچه پره های فیلتر پاره شده باشد که باید در هر حالت آن را تعویض کنید.

تعویض فیلتر آب استخر

برای عیب یابی فیلتر آب استخر و رفع آن می توان فیلتر آب استخر را عوض کرد که ابتدا باید پمپ را خاموش کرد و از مدار خارج کرد و با یک درپوش آب تخلیه مخزن را انجام داد و لوله های بین فیلتر و پمپ و لوله تخلیه را جدا کرد و فیلتر جدید را در جای خود قرار داد و لوله ها را دوباره سر جای خود گذاشت.

فشار آب در فیلتر استخر

فشار آب هم یکی از موارد عیب یابی آب استخر می باشد که اگر فشار آب کم باشد یک قسمتی در مسیر آب گرفتگی در فیلتر دارد ولی اگر فشار آب بالا باشد احتمال گرفتگی بعد از فیلتر است و مانع از خروج آب از فیلتر می شود و اگر فیلترها مشکلی نداشت شیر برگشت آب را بررسی کنید تا مطمئن شوید که فشار آب درست است.

تصفیه آب استخر

یکی دیگر از راه های عیب یابی فیلتر آب استخر و رفع آن عدم تصفیه آب استخر است . برای اینکه آب زلال و شفاف در استخر داشته باشید باید به سیرکولاسیون آب و PH آب ، فیلتراسیون ، ضدعفونی کردن آب دقت کنید که اگر آب استخر کدر باشد باید ببینید که آیا عملکرد پمپ ها درست است ؟ آیا فیلترها درست کار می کنند؟

یا اینکه  دستگاه تصفیه آب استخر برای جلوگیری از ورود ذرات معلق به استخر درست کار می کند یا خراب است ؟ بنابراین داشتن  دستگاه تصفیه آب استخر مناسب و درست برای داشتن آب تمیز بدون هر گونه میکروب و آلودگی بسیار واجب می باشد.به همین منظور شما با مراجعه به سایت شرکت فرات کو نحوه خرید این دستگاه و دستگاه تصفیه آب استخر را مشاهده می کنید.

سخن پایانی

عیب یابی فیلتر آب استخر و رفع آن بسیار مهم می باشد چون اگر این فیلترها درست کار نکنند باعث آلوده شدن آب استخر می شود به همین منظور شما می توانید با شرکت فرات کو ارتباط و از نحوه سفارش این دستگاه و خرید دستگاه تصفیه آب استخر اطلاع حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *