مقالات

خرید تصفیه آب استخر

تصفیه آب استخر

عدم استفاده از سیستم های تصفیه کننده یا ضدعفونی کننده آب در استخرها، به مرور زمان موجب تجمع انواع قارچ ها، جلبک ها، ویروس ها و گرد و غبار در آب می شود. در چنین شرایطی در رنگ آب و میزان Ph آن نیز تغییراتی ایجاد می گردد و موجب اسیدی یا قلیایی شدن آب استخر می شود. تمامی این موارد می تواند موجب آلوده شدن آب استخر و در نتیجه ابتلاء شناگران به انواع بیماری ها گردد. از این رو جهت حفظ پاکیزگی آب استخر و جلوگیری از به خطر افتادن سلامت شناگران، استفاده از دستگاه های تصفیه آب استخر بسیار حائز اهمیت است. به طور کلی تصفیه آب در استخرها به روش های گوناگون فیزیکی یا شیمیایی قابل انجام است که با توجه به نوع و ابعاد استخر می توان از تجهیزات مختلفی استفاده نمود. برای خرید تصفیه آب استخر می توانید از طریق شرکت فرات، نماینده رسمی فروش تجهیزات استخری اقدام نمایید.

 

خرید انواع محصولات استخری، تصفیه کننده ها، پمپ ها و غیره

با بهترین قیمت در فروشگاه فرات

 

عوامل موثر بر انتخاب روش تصفیه آب

برای پاکسازی و زلال نمودن آب استخر و رفع تمامی میکروب ها و عوامل بیماری زای موجود در آن، نیاز است تا آب استخر به صورت منظم تصفیه گردد. در انتخاب شیوه مناسب تصفیه آب استخر باید عوامل مختلفی در نظر گرفته شوند که برخی از آنها عبارت اند از:

– میزان ظرفیت استخر

– مقدار ph  و سطح قلیایی و اسیدی آب

– مقدار برم موجود در آب

– مقدار کلر موجود در آب

– نوع ذرات موجود در آب

روش های تصفیه آب استخر

به طور کلی آب استخرها را می توان به شیوه های مختلفی تصفیه نمود که برخی از متداول ترین آنها به شرح زیر هستند:

– تصفیه آب استخر با فیلتر شنی

استفاده از دستگاه فیلتر شنی یکی از روش های رایج برای تصفیه آب است که از آن می توان در بسیاری از استخرها جهت از بین بردن میکروب ها و آلاینده های موجود در آب بهره گرفت. این فیلترها حاوی ترکیباتی از جمله شن و سیلیس هستند. بنابراین با ورود آب استخر به دستگاه، از عبور ذرات معلق و آلودگی های موجود در آب جلوگیری می شود. در این حالت آلودگی ها در محفظه مخصوص دستگاه باقی می مانند و تنها آب با درجه خلوص بالا از فیلتر خارج می گردد.

تصفیه آب استخر با فیلتر کربنی

استفاده از فیلتر کربنی یکی دیگر از شیوه های پاکسازی آب استخر از طریق حذف مواد معلق در موجود جهت دستیابی به آبی زلال است. در این شیوه تصفیه آب بهره گیری از ذرات کربن، موجب از بین بردن بسیاری از میکروب ها می شود. یکی مزیت های مهم این دستگاه این است که تاثیر نامطلوبی بر روی پوست و مو ندارد؛ زیرا هیچ گونه ماده شیمیایی در فیلتر کربنی وجود ندارد.

تصفیه آب استخر با کلرزنی

در این روش کاربردی تصفیه آب استخر، میکروب ها و مواد ذرات معلق موجود در آب به وسیله کلرزنی از بین می روند. فرآیند تصفیه آب در این روش به این صورت است که با اضافه کردن کلر متناسب با حجم و میزان آلودگی به آب، اسید هیپوکلرو تولید می شود. این اسید قدرت بسیار بالایی دارد و می تواند تمامی میکروب ها و پاتوژن ها را از بین ببرد. با این حال پس از انجام کار، میزان کلر موجود در آب باید به دقت اندازه گیری شود؛ زیرا کلر ماده ای سمی است و مقدار بیش از حد استاندارد آن در آب، می تواند به پوست و مو و سیستم تنفسی آسیب برساند.

– تصفیه آب استخر با ازن زنی

از آنجایی که کلر می تواند به پوست و بدن آسیب برساند، برای تصفیه و زلال سازی آب استخر می توان از ازن زنی به عنوان روشی جایگزین استفاده نمود. در این شیوه با اضافه کردن مقدار مناسبی ازن به آب می توان تمامی میکروب ها، مواد شیمیایی و سموم را از بین برد. قدرت گندزدایی این ماده ۲۵ درجه بیشتر از کلر است، به طوری بدون وارد کردن ماده سمی به آب، مانع رشد باکتری ها، جلبک ها و قارچ ها می شود. شایان ذکر است که هزینه استفاده از روش کلرزنی نیز بسیار مناسب است.

– تصفیه آب استخر با برم زنی

استفاده از برم برای ضد عفونی کردن آب، شیوه ای موثر برای تصفیه کردن آب استخر است. هنگامی که برم به آب استخر اضافه می شود، ماده ای به نام برم آمین تولید می شود که خاصیت ضد عفونی کنندگی خود را حفظ می کند. در حال حاضر برم زنی، جایگزین روش کلرزنی شده است؛ زیرا برم در محیط های گرم پایداری زیادی دارد و استفاده از آن برای تصفیه آب استخرها و پارک های آبی مسقف بسیار مناسب است. این در حالی است که استفاده از برم برای تصفیه استخر بسیار پر هزینه تر از کلر است.

– زلال سازی آب استخر با روش انعقاد و لخته سازی

یکی دیگر از روش های تصفیه آب استخر و از بین بردن ذرات معلق در آن، استفاده از مواد منعقد کننده و لخته ساز است. این مواد که با نام فلوکولانت شناخته می شوند، دارای بار مثبت و منفی و یا خنثی هستند که با ورود به آب استخر ذرات باردار را خنثی می کنند. سپس همانند یک پل بر روی ذرات باردار قرار می گیرند و آنها را به یکدیگر متصل می کنند. اتصال این ذرات موجب تولید لخته ای بر روی سطح آب می شود که با ابزارهای مختلف می توان آنها را جمع آوری نمود.

معرفی محصول

فیلتر شنی استخر

تصفیه آب استخر با فیلتر شنی

 

دستگاه کلر زن

کلر زن برای تصفیه آب استخر

پمپ استخری جهت تصفیه و گردش آب

پمپ استخری

 


بیشتر بخوانید

ورودی و خروجی فیلتر شنی و سایر بخش های مهم فیلتر

طریقه­ نصب هیتر سونا خشک

تجهیزات استخر، نصب و راه اندازی و خرید قطعات

ضدعفونی کردن استخر بدون کلر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *