مقالات

تجهیزات استخر، نصب و راه اندازی و خرید قطعات

نصب و راه اندازی تجهیزات استخر

احداث انواع استخرهای خانگی و عمومی نیازمند بهره گیری از تجهیزات گوناگونی است که هر یک می توانند بخشی از نیازها و امکانات مورد نیاز شناگران را تامین کنند. در صورتی که این تجهیزات از کیفیت بالایی برخوردار باشند، در بلند مدت می توانند به جلوگیری از صرف هزینه های اضافی بابت تعمیرات کمک کنند. این در حالی است که استفاده از تجهیزات غیر مرغوب استخری می تواند هزینه های جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. نصب و راه اندازی تجهیزات استخر به صورت اصولی نیز عامل مهم دیگری است که می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای در کیفیت نهایی کار داشته باشد. شرکت فرات به عنوان نماینده رسمی فروش محصولات استخری، انواع تجهیزات استخر را با ضمانت اصالت کالا به مشتریان خود عرضه می نماید.

 

خرید انواع تجهیزات استخری و اجرای پروژه استخر با کاربردهای مختلف توسط شرکت فرات

انواع تجهیزات استخر

پیش از تهیه تجهیزات مورد نیاز برای استخر، پیشنهاد می شود که ابتدا با انواع آنها آشنا شوید. به طور کلی، برای راه اندازی و همچنین ضدعفونی و نگهداری از استخرها، دو گروه از تجهیزات ضروری هستند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

– تجهیزات موتورخانه استخر

– تجهیزات ضدعفونی کننده استخر

  1. تجهیزات موتورخانه استخر

تجهیزات موتورخانه استخر شامل لوازمی نظیر پمپ های استخری، فیلترها و مبدل های حرارتی می شوند که استفاده از آنها در راه اندازی استخرها ضروری است. مهم ترین تجهیزات موتورخانه استخر به شرح زیر هستند:

– پمپ تصفیه آب

پمپ های تصفیه کننده آب استخر یکی از انواع تجهیزات استخر هستند که نقش مهمی در پاکسازی و تصفیه آب استخرها ایفا می کنند. این دستگاه ها با مکش آب و هدایت آن به سمت فیلتر، ناخالصی ها و ذرات معلق موجود در آب استخر را جدا می کنند و از این طریق به شفافیت و پاکسازی آب استخر کمک می کنند.

– فیلتر تصفیه آب استخر

فیلترهای تصفیه آب یکی از تجهیزات مورد نیاز در پمپ های تصفیه آب هستند که در انواع مختلفی نظیر فیلتر شنی، دیاتوم و کاتریج در بازار موجود هستند. برای تصفیه آب با کیفیت بالا، این فیلترها می بایست همواره تمیز باشند و در صورت لزوم نیز تعویض گردند.

خرید انواع تجهیزات استخری

– لوازم گرمایشی

دیگ آب گرم و مشعل جزو دسته ای از تجهیزات استخر هستند که استفاده از آنها موجب گرم شدن آب استخر می شود. این نوع از لوازم گرمایشی به نوعی آب گرمکن استخر به حساب می آیند که آب گرم را از دیگ به داخل استخر منتقل می نمایند.

– لوله و اتصالات استخر

لوله ها و اتصالات جزو تجهیزات ضروری در سونا، جکوزی و استخرها به حساب می آیند که به جابجایی آب کمک می کنند. از آنجایی که لوله ها و اتصالات استخری در معرض آب گرم قرار دارد و ممکن است دچار رسوب گرفتگی شوند، برای این منظور استفاده از لوله های یو پی وی سی توصیه می شود.

– دستگاه مولد بخار

یکی دیگر از تجهیزات استخر در قسمت سونا، دستگاه های مولد بخار هستند. این دستگاه ها از طریق جوشاندن آب و انتقال بخار آن از طریق لوله های مربوطه، بخار مورد نیاز سونا را تامین می کنند.

– هیتر استخر

این دستگاه ها جهت گرم کردن محیط سونای خشک مورد استفاده قرار می گیرند. هیترهای استخر در انواع برقی و گازی تولید می شوند و با ایجاد دمای 70 الی 90 درجه سانتی گراد، گرمای مورد نیاز برای سونای خشک را تامین می نمایند.

– جت پمپ جکوزی

جت پمپ های جکوزی یکی از تجهیزات استخر در بخش جکوزی به حساب می آیند. این دستگاه ها فشار آب لازم برای ورود آب گرم به داخل وان های جکوزی را تامین می کنند.

– اسکیمر استخر

اسکیمرها از ملزومات مهم استخرها به شمار می آیند و برای پاکسازی استخرها از انواع آلاینده ها کاربرد دارند. این ابزارهای پرکاربرد علاوه بر پاکسازی آب استخر، قادر هستند تا چربی های پوستی را نیز از آب جدا کنند و از رشد جلبک ها جلوگیری نمایند.

– موگیر استخر

پمپ های استخری دارای سبدی هستند که استرینر نیز نامیده می شود و وظیفه آنها جلوگیری از ورود ذرات و آلودگی های موجود در آب استخر به پمپ است.

 

  1. تجهیزات ضدعفونی کننده استخر

در این دسته تجهیزاتی از جمله دستگاه های کلرزن، سیلیس و پمپ های تصفیه آب استخر قرار می گیرند. بهره گیری از این تجهیزات استخر به نگهداری از استخر، پاکسازی و ضدعفونی مناسب آن کمک می کند. پرکاربردترین تجهیزات ضدعفونی کننده استخر به شرح زیر هستند:

– محفظه و قرص کلر

استفاده از قرص های کلر در استخرها موجب از بین رفتن باکتری ها و جلبک های موجود در آب استخر می شود. برای این منظور، این قرص ها را می بایست در داخل محفظه کلر قرار دهید و آن را در داخل استخر بیاندازید. با نفوذ آب به داخل محفظه، قرص در آب حل می شود و از این طریق آب استخر ضدعفونی می گردد.

– دستگاه کلرزن

دستگاه کلر زن یکی دیگر از دستگاه ها و تجهیزات استخر است که استفاده از آن به گندزدایی آب استخر کمک می کند. کلر زن خطی نوعی دستگاه کلرزن است که آن را پس از تصفیه آب استخر در مسیر آب ورودی قرار می دهند. با توجه به آنکه قرص های کلر در داخل این دستگاه قرار داده می شود، کلر به صورت یکنواخت وارد آب استخر می شود.

– سیلیس

سیلیس نوعی شن یا ماسه است که در دستگاه های تصفیه کننده شنی قرار می گیرد و از آن جهت تصفیه آب استخرها استفاده می شود. سیلیس همانند فیلتر عمل می کند و با حذف ذرات جامد و ناخالصی های موجود در آب استخر، آب را تصفیه و پاکسازی می نماید.

– برس استخر

برس ها و جاروهای استخر جزو تجهیزاتی هستند که استفاده از آنها از رشد جلبک ها جلوگیری می کند. این نوع از تجهیزات استخر در انواع مختلفی تولید می شوند که می توان آنها را با توجه به نوع لکه هایی که در دیواره های استخر وجود دارد انتخاب نمود. برس های استخر در جنس های مختلفی از جمله نایلون، استیل و فولاد ضد زنگ تولید می شوند.

 

انواع پمپ استخری، فیلتر شنی، مبدل حرارتی و دستگاه کلر زن را با یک تماس از فروشگاه فرات بخواهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *