مقالات

طریقه­ نصب هیتر سونا خشک

هیتر سونا

طریقه­ نصب هیتر سونا خشک : در این متن ما می­خواهیم شما را با طریقه نصب هیتر سونا خشک آشنا کنیم، اما قبل از آن شما باید با سونا خشک و فواید آن، نحوه­ طراحی اتاق سونا، اهمیت نصب هیتر در آن و همچنین انواع هیتر آشنا شوید تا بتوانید طریقه نصب هیتر سونا خشک را یاد بگیرید. با ما همراه باشید.

سونا خشک برای چیست؟

سونا خشک و بخار یکی از روش­های لاغری و همچنین درمان بعضی بیماری­هاست که تقریبا در کل دنیا از آن استفاده می کنند. این روش را ابتدا مردمان فنلاند کشف کردند. آن­ها همچنان نیز به طور گسرده ای از سونا استفاده می­کنند.

در این سونا تعرق نسبتا مناسبی وجود دارد که به دفع سموم تجمع یافته زیر پوست کمک می­کند، و باعث افزایش گردش خون و دمای بدن می­شود و همچنین باعث می­شود منافذ پوستی باز شوند. توصیه می­شود که هفته­ای یکی­دوبار از این نوع سونا استفاده کنید زیرا این کار برای سلامت انسان بسیار سودمند و مفید است.

طراحی اتاق سونا چه ارتباطی با طریقه­ نصب هیتر سونا خشک دارد؟

برای اینکه بتوانیم طریقه نصب هیتر سونا خشک را یاد بگیریم، ابتدا باید با اتاق سونا و طراحی آن آشنا شویم. این روزها  اتاق سونا را از چوب های نرم، صاف و همواری مثل سرو، صنوبر یا سکویا می­سازند. اتاق سونا را می­توانیم به­ صورت سفارشی بسازیم و یا آن را به صورت پیش ساخته  آماده کنیم.

هیتر سونا

در مدل پیش ساخته، همه­ اجزای مورد نیاز به شکل مجموعه­ای عرضه می­شود و تمامی الوارهای سقف و دیوار­های هر دو طرف سطح مناسبی دارند. به خاطر اینکه  از نفوذ رطوبت داخل اتاق سونای خارج جلوگیری شود، این صفحات باید عایق­کاری شده و مجهز به موانع بخار نیز بشوند. در سونا­­­­های پیش ساخته، تمامی تجهیزات مورد نیاز مانند گرمکن­ها، سکو­های نشستن، تجهیزات کنترل کننده و غیره به صورت آماده عرضه می­شود. متناسب به اندازه اتاق سونا و شیوه طراحیش تجهیزات سونا و اتاق آن معمولا باید به شکل سفارشی ساخته شود.

هیتر سونا چیست؟

برای یادگیری طریقه­ نصب هیتر سونا خشک ،  باید بدانیم اصلا هیتر سونا چیست؟ هیتر سونا یکی از مهم­ترین بخش­های سوناست، به خاطر این­که تمام گرمای لذت بخشی که ما می­توانیم در سونا حس کنیم به دلیل وجود هیتر یا همان بخاری سونا هست و می توانیم آن را قلب سونا بنامیم. به طورکلی هیترهای سونا را به دو دسته تقسیم می­کنند:

گرمکن­های سنگی و گرمکن­های مادون قرمز

گرمکن­های سنگی سنتی­ترهستند و از سونا خشک­های فنلاند الهام گرفته شده­ا­ند و همچنین طرفداران بیش­تری دارند اما گرمکن­های مادون قرمز بروز­­­­تر هستند وآن­ها هم طرفداران خودشان را دارند.

حالا هیتر سونا خشک چگونه است و چه انواعی دارد؟

در هیتر سونا خشک  یک سری المان­هایی وجود دارند و بر روی آن­ها سنگ هایی قرار گرفته می­شود که با داغ شدن آنها هوای سونا به­سرعت گرم و بسیارمطبوع می­شود. برای انتخاب هیتر سونا باید به نکاتی مانند حجم اتاق سونا و جدول­هایی که مخصوص هیتر سونا هستند توجه کنیم. هیتر سونا یا برقی است یا گازی. معمولا هیتر سونا خشک برای تامین دمای 80 تا 130 درجه سانتیگراد در سوناها به کار گرفته می­شود.

طریقه­ نصب هیتر­های سونا خشک در دو نوع گازی و برقی:

هیتر گازی

برای یادیگیری طریقه­ نصب هیتر سونا خشک باید نصب انواع آن را فرا بگیریم. اولین نوع هیتر سونا خشک هیتر گازی است. اگر بخواهیم از هیتر­­های گازی استفاده کنیم، حتما باید مشعل گازسوزی را در خارج از محیط سونا قرار دهیم و قبل از اجرای سونا باید پشت یکی از دیوار­­­­­های سونا محلی برای قرارگیری مشعل در­نظر بگیریم. همچنین  باید دودکش مناسبی برای خارج شدن گازهای حاصل از احتراق برای هیتر قرار دهیم.

هیتر برقی

نصب هیترهای برقی سونا بسیار آسان بوده و هیتر داخل خود سونا قرار می­گیرد.دمای متداول این گرمکن­ها معمولا بین 60 تا88 درجه سانتی گراد هست. به منظور حفظ ایمنی کاربران و جلوگیری از تماس بدن آن­ها با گرمکن، هنگام ساخت سونا معمولا دور گرمکن را محافظت می­کنند.هیتر­های برقی خودشان به دو دسته ترموستات سر­خود و بدون ترموستات، تقسیم می­شوند.

در صورت استفاده از هیتر­های برقی بدون ترموستات، کنترل دما مثل هیتر­های گازی انجام می­شود، اما هیتر­­­های ترموستات سرخود، دمای اتاق سونا را به­وسیله ترموستاتی که بر روی خود آن­ها نصب شده کنترل می­کنند و بنابراین نیازی نیست که کابل کشی­های اضافی را جهت نصب ترموستات انجام دهیم. به­طور خلاصه هزینه اولیه پایین و نصب آسان، مزیت هیتر­­­های برقی و هزینه جاری پایین، از مزیت­های هیتر­های نوع گازی است.

سخن اخر

حالا با توجه به اطلاعاتی که ما در این سایت برای شما قرار داده­ایم، شما طریقه نصب هیتر سنا خشک را فرا گرفته­اید و می­توانید بهترین هیتر را برای استخر­­تان انتخاب و ان­ را با توجه به جنبه­های مختلفی نصب کنید. امیدواریم از سایت ما راضی بوده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *