مقالات

هیتر برقی سونا خشک

هیتر برقی سونا خشک

هیتر سونا خشک باعث گرم نگه داشتن اتاق سونا می شود و محققین اعتقاد بر این مسئله دارند که فضای داخل سونا در معرض اسید تانیک قرار گرفته و باعث خروج سموم از بدن می شود و خواص ضد باکتری دارد و کاملا بدن استرلیزه می شود به همین منظور ما در این مقاله به بررسی هیتر برقی سونا خشک می پردازیم.

اتاق سونا خشک چیست ؟

برای انتخاب یک هیتر برقی سونا خشک ابتدا باید ببینیم که اتاق سونا خشک چگونه اتاقی است ؟ اتاق سونا خشک اتاقی است که دیوارهای آن از چوب پوشانده شده و کف آن از سرامیک و کاشی پوشیده شده است و پله دار است .

در این سونا از هوای گرم و خشک به منظور افزایش دمای سونا و تعریق بدن استفاده می شود و تمام مواد زاید و سموم از بدن خارج می شود و دمای آن بین ۵۰ تا ۱۰۰ درجه سانتی گراد می باشد و برای اینکه این فضا گرم شود باید از هیتر برقی استفاده کرد که این هیترها بر اساس حجم اتاق سونا و نوع کاربری آن انتخاب می شود.

هیتر برقی سونا خشک چگونه کار می کند ؟

هیتر برقی سونا خشک بر اساس انتقال حرارت به روش جا به جایی کار می کند و در این هیترها جریان برق از داخل المنت ها با مقاومت حرارتی بالا عبور می کند و باعث می شود که دمای المنت ها افزایش پیدا کند که این المنت ها گرما را به سنگ های روی خود منتقل می کنند و دمای بالای سنگ ها باعث افزایش دمای اتاق سونا می شود .

جنس بدنه این هیترها از استیل ، آلومینیوم یا آهن گالوانیزه است و دارای پوشش رنگ مناسب برای حفاظت از گرد و غبار و رطوبت می باشد و این لایه رنگ باعث می شود که از خوردگی بدنه جلوگیری شود‌.

نحوه انتخاب هیتر سونا خشک

برای انتخاب هیتر برقی سونا خشک باید توان یا قدرت هیتر که بر حسب کیلووات است مشخص شود که بیشتر یا کمتر بودن توان هیتر مشکلاتی را به وجود می آورد که توان کم باعث دیر گرم شدن سونا و بالا بودن توان باعث افزایش هزینه مصرف برق و امکان تنظیم دلخواه هوا در سونا به مشکل برخورد می کند .

تعیین توان هیتر برقی به حجم اتاق سونا ، منطقه آب و هوایی هم بستگی دارد که تولید کنندگان این هیترها جداول و مدل ها و سایزهای را برای هیتر سونا ارائه می دهند که شما بر اساس آن می توانید این هیترها را خریداری کنید.

گرم شدن فضای اتاق سونا چقدر طول می کشد؟

در مورد گرم شدن هیتر برقی سونا خشک باید گفت که مدت زمان لازم برای گرم شدن فضای اتاق بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه و دمای اتاق سونا ۷۰ درجه سانتی گراد باشد و تا دمای ۹۰ درجه سانتی گراد را کمتر از ۶۰ دقیقه زمان لازم دارد . مدت زمان گرم شدن سونا به موقعیت قرارگیری آن و نوع و سایز هیتر و شکل و مصالح به کار رفته در اتاق سونا هم بستگی دارد.

آیا ریختن آب روی هیتر برقی مشکلی ایجاد می کند؟

بسیاری از افراد این سوال را می پرسند که ریختن مقدار کمی آب بر روی هیتر برقی سونا خشک مشکلی ایجاد نمی کند که در این مورد باید گفت که ریختن مقدار کمی آب روی هیتر مشکلی ندارد چون در ساخت هیترها از یک سری مواد استفاده می شود که دوام ریخته شدن آب را داشته و ایمنی کابل کشی آن به گونه ای است که احتمال آتش سوزی وجود دارد ولی باید توجه کرد که حجم زیادی از آب روی هیترها ریخته نشود چون باعث افزایش بخار آب داغ و سوختگی پوست بدن می شود.

قیمت هیتر برقی سونا خشک

قیمت این هیترها بر اساس مدل های مختلف و نوع کاربری و متراژ سونا متفاوت می باشد.

سخن پایانی

هیتر برقی سونا خشک از تجهیزات اساسی سونا می باشد که باعث گرم شدن فضای اتاق سونا می شود و معمولا این هیترها برای تامین دمای ۸۰ تا ۱۳۰ درجه سانتی گراد در سونا به کار می روند. برای دریافت اطلاع بیشتر در مورد هیتر سونا خشک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *