مقالات

خرید پمپ شناور

خرید پمپ شناور

پمپ های شناور جزو پمپ های سانتریفوژ هستند و نام دیگر آنها پمپ شناور چاه عمیق یا پمپ شناور کشاورزی می باشد و کار این پمپ ها انتقال آب تمیز می باشد و در صنایع مختلف از آن استفاده می شود به همین منظور ما در این مقاله به بررسی خرید پمپ شناور می پردازیم‌.

پمپ شناور چیست ؟

در زمان خرید پمپ شناور باید اطلاعات کافی در زمینه این پمپ ها داشته باشیم . پمپ شناور یک نوع پمپ آب سانتریفوژ مستغرق می باشد که بیشتر در زمین های زراعی و باغ ها استفاده می شود . این پمپ ها طوری طراحی شده اند که آب را با فشار به سطح زمین می رسانند و تا زمانی که به طور کامل در آب نباشند کار نمی کنند و دارای دو نوع تک فاز و سه فاز می باشند.

نحوه عملکرد پمپ های شناور

برای خرید پمپ شناور باید از نحوه عملکرد این پمپ ها آگاه باشیم که سیال بعد از ورود به پمپ با مکش وارد می شود و انرژی الکتریکی تبدیل به انرژی جنبشی می شود و از الکتروموتور به پروانه و از آخرین پروانه خارج می شود که فشار آب را افزایش و آب را با فشار به بیرون منتقل می کند . جنس بدنه این پمپ ها استیل ، چدن یا باکالیت است و قطر دهانه آنها ۱ تا ۸ اینچ می باشد و برای انتخاب این پمپ ها باید به دبی ، هد ، قطر لوله خروجی ، توان موتور و قطر چاه توجه کرد.

کاربرد پمپ شناور

پمپ های شناور برای تامین آب در مصارف خانگی و صنعتی و تقویت فشار آب و انتقال آب در کشاورزی و زمین های زراعی استفاده می شود و در آب نماها و فواره ها و تامین آب ضروری کاربرد دارد و از این پمپ ها برای تاسیسات تصفیه آب هم استفاده می شود. یکی از پر کاربرد ترین پمپ های است که آب را از چاه های عمیق انتقال می دهد و در هنگام وقوع سیل و آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی کاربرد دارد و از تخریب جلوگیری می کند.

مزایای پمپ های شناور

در موقع خرید پمپ شناور به مزایای استفاده از آن باید توجه کرد . این پمپ ها دارای طول عمر بالا و کارایی بسیار بالا هستند و فضای کمی را اشغال می کنند و صرفه جویی در مصرف انرژی دارند و کارکرد آن بدون صدا است و آلودگی صوتی ایجاد نمی کند و قیمت این پمپ ها نسبت به پمپ آب خانگی بسیار به صرفه تر می باشد.

انواع پمپ های شناور

قبل از خرید پمپ شناور باید بدانید که این پمپ ها به سه دسته تقسیم می شوند:

پمپ شفت غلافی

سیال وارد این پمپ می شود و از طریق لوله به سمت خروجی هدایت می شود و با یک محفظه می توان از تماس شفت با سیال جلوگیری کرد.

پمپ توربینی

این پمپ ها نوعی دیگر از پمپ های شناور هستند که برای صنایع بزرگ و کشاورزی کاربرد دارند و دارای فشار کاری متوسط و آبدهی بالا هستند و دارای پروانه های جریان مختلط می باشند.

پمپ جریان محوری

پمپ جریان محوری برای دبی های زیاد و ارتفاع کم استفاده می شود و سیال در این پمپ ها به صورت موازی با محور وارد پمپ می شود و به صورت موازی هم خارج می شود .

نحوه نصب پمپ شناور

پمپ شناور از ترکیب پمپ و الکتروموتور می باشد که به دو روش نصب می شود شما می توانید این پمپ ها را به صورت عمودی و یا به صورت افقی نصب کنید . نصب به صورت افقی برای آبیاری های قطره ای و آب نماها می باشد ولی بقیه موارد این پمپ ها به صورت عمودی نصب می شود.

خرید پمپ های شناور

برای خرید پمپ شناور شما می توانید بهترین برندهای داخلی و خارجی را از شرکت فرات کو تهیه کنید به همین منظور شما می توانید با مراجعه به سایت فرات کو نحوه خرید و قیمت این پمپ ها و پمپ آب خانگی را مشاهده کنید.

سخن پایانی

اگر قصد خرید پمپ شناور را دارید باید حتما ارتفاع پمپاژ را اندازه گیری و محاسبه کنید. این پمپ ها دارای کاربردهای مختلفی می باشند به همین منظور شما می توانید با شرکت فرات کو ارتباط و از نحوه سفارش این پمپ ها و پمپ آب خانگی اطلاع حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *