مقالات

فیلتر شنی استخر چیست؟ خرید با بهترین قیمت

فیلتر شنی استخر

تصفیه آب یکی از مواردی است که انجام آن به صورت دوره ای و در فواصل زمانی مشخص در استخرهای شنا بسیار حائز اهمیت است. این کار از طریق روش های گوناگونی قابل انجام است که یکی از آنها بهره گیری از فیلترهای شنی است. در حال حاضر فیلتر شنی یکی از متداول ترین و پرکاربردترین دستگاه های تصفیه آب به حساب می آید که از آن برای تصفیه آب انواع استخرها استفاده می شود. فیلتر شنی استخر از طریق فرآیند فیلتراسیون ذرات ریز نظیر ماسه، رسوبات، هیدروکربن ها، فلزات و سایر ترکیبات مضر را از آب حذف می کند و در نهایت آب تصفیه شده را وارد مخزن دستگاه می نماید که این فرآیند موجب تصفیه و زلال شدن آب استخر می شود. این فیلترها انواع و کاربردهای گوناگونی دارند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

 

خرید فیلتر شنی و سایر محصولات استخری از فروشگاه فرات با بهترین قیمت بازار.

 

عملکرد فیلتر شنی

این نوع از فیلترها دارای محفظه مخصوصی هستند که داخل آن با ماسه و سیلیس پر شده است. وجود ترکیباتی نظیر سیلیس موجب می شود تا پس از عبور آب استخر از آنها، تمامی آلودگی ها و ذرات معلق موجود در آب به دام بیافتد. به عبارت دیگر تنها آب است که می تواند از فیلترهای شنی مانند فیلتر شنی فشاری عبور کند و از سایر اضافات و آلودگی ها جلوگیری می شود. این امر موجب می شود تا آب استخر کاملا تصفیه و شفاف گردد.

عملکرد این دستگاه ها چندان پیچیده نیست؛ زیرا آب استخر از یک سمت وارد فیلتر دستگاه می شود و پس از عبور از فیلترهای داخلی، آلودگی ها و ذرات آن از بین می رود و آب خالص و زلال از سمت دیگر خارج می شود. نکته قابل توجه در مورد این دستگاه ها این است که پس از مدتی شن و ماسه داخل دستگاه کثیف می شود و موجب می شود تا عملیات تصفیه به خوبی صورت نگیرد. در این صورت باید به حفاری بروید یا فیلتر شنی استخر را بشویید. در حین کمانش، مراحل کاملا برعکس فرآیند تصفیه آب است، به طوری که در این مرحله آب از پایین وارد و از بالا خارج می شود.

انواع فیلترهای شنی

کاربرد فیلترهای شنی

این دستگاه ها به عنوان تجهیزاتی پرطرفدار برای تصفیه آب، کاربردهای متعددی دارند که برخی از مهم ترین آنها شامل موارد زیر می شود:

– یکی از اصلی ترین کاربردهای این فیلترها تصفیه آب استخرها است.

– از این فیلترها برای تصفیه آب خام، آب چاه و رودخانه ها استفاده می شود.

– این فیلترها برای تصفیه آب استخرهای ماهی نیز کاربرد دارند.

– فیلتر شنی برای مراحل پیش تصفیه آب از واحدهای تکمیلی مانند آب برج های خنک کننده، آب آشامیدنی و نیروگاه ها بکار گرفته می شود.

اجزا و تجهیزات فیلتر شنی استخر

با توجه به آنکه استفاده از فیلتر شنی به حذف ذرات جامد و املاح معلق در آب کمک می کند، این دستگاه در صورت کارکرد صحیح افت فشار جزئی ایجاد می کند که این حداقل افت فشار موجب تصفیه آب می شود. این دستگاه تصفیه آب استخر از اجزای مختلفی تشکیل شده است که اصلی ترین آنها به شرح زیر است:

– لوله های انتقال دهنده آب.

– شیرآلات و لوازم جانبی ورودی و خروجی آب.

– شیرآلات دستی، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک جهت شستشوی معکوس.

– دریچه بازدید برای دسترسی به داخل فیلتر.

– دریچه هواکش.

– فشارسنج.

انواع مدل های فیلتر شنی استخر

به طور کلی این فیلترها با توجه به میزان فشار کاری و روش فیلتراسیون، در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند. مزیت تمامی این مدل ها این است که به بدن مواد شیمیایی اضافه نمی کنند و ساختار آب را برای حذف آلودگی ها تغییر می دهند. با این حال میزان مصرف برق آنها نسبت به سایر فیلترها بیشتر است. در این قسمت این مدل ها و ویژگی های آنها را معرفی می کنیم.

– فیلتر شنی کند

این مدل از دستگاه ها یکی از قدیمی ترین نمونه های فیلترهای شنی به شمار می روند. سطح این نوع سیلیس در مجاورت هوای آزاد است که به دلیل وزن آن، آب را بدون فشار از خود عبور می دهند. فیلترهای شنی کند غالبا جهت تصفیه آب با حجم زیاد همچون تصفیه آب شهری و تصفیه فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند.

فیلتر شنی استخر تند

در این نوع فیلتر شنی سیلیس در داخل یک مخزن بسته قرار دارد و آب استخر یا جکوزی تحت فشار پمپ از بستر سیلیس عبور می کند. در این نوع از فیلترها از 3 یا 4 سایز سیلیس استفاده می شود.

فیلتر شنی از نوع نرخ بالا

فیلتر نرخ بالای شنی در حقیقت همان فیلتر شنی استخر سریع است که دبی آب را در هر متر مربع محاسبه می کند. در این نوع از دستگاه ها دانه های سیلیس بزرگ تر هستند که این امر موجب می شود تا آب با سرعت بیشتر و افت فشار کمتری از آنها عبور کند. فیلترهای شنی تحت فشار را می توان در استخرهایی با تعداد شناگر کم استفاده نمود که برخی از مزیت های آنها عبارت اند از: قیمت پایین، اشغال فضای کم و حجم کمتر آب.

خرید فیلتر شنی استخر

به دلیل اهمیت تصفیه آب استخر و احتمال انتقال امراض و بیماری هایی مختلف از طریق آب آلوده، قطعا یکی از مهم ترین اقداماتی که می بایست برای پاکسازی استخرها صورت بگیرد خرید فیلتر شنی استخر باکیفیت است. برای تهیه این دستگاه باید فاکتورهای زیادی در نظر گرفته شود که از جمله آنها می توان به نوع کاربرد، حجم، فشار کاری، جنس بدنه دستگاه و همچنین اندازه و کیفیت دانه های سیلیس و میزان سطح فیلتراسیون اشاره کرد. برای خرید مطمئن فیلتر شنی استخر می توانید از طریق شرکت فرات، به عنوان نماینده رسمی فروش انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی، استخری، صنعتی و کشاورزی اقدام نمایید.

 

>> مشاهده و خرید انواع محصولات استخری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *