مقالات

ترانسمیتر فشار دانفوس

ترانسمیتر فشار دانفوس

ترانسمیتر فشار یا منتقل کننده فشار یکی از تجهیزات کنترل فشار مایعات در مخازن می باشد که دارای مدل های مختلفی می باشد و به همین منظور ما در این مقاله به بررسی ترانسمیتر فشار دانفوس می پردازیم.

ترانسمیتر فشار چیست؟

ترانسمیتر فشار دانفوس از تجهیزات کنترل فرایندهای صنعتی برای اندازه میزان فشار مایعات و گازها می باشد. این ترانسمیتر دارای سه بخش اصلی است تقویت کننده ، مبدل ( ترانسدسیو ) و حس کننده ( سنسور ) می باشد .

سنسور یا حس کننده دارای دو نوع الکتریکی و نیوماتیکی است و نقش ترانسدسیو تبدیل حالت های مختلف انرژی به یکدیگر است و خروجی آن ولتاژ ، جریان و فرکانس است . بطور کلی می توان گفت که سنسور فشار را اندازه گیری و به ترانسدسیور می فرستد و ترانسدسیور آن را به سیگنال الکتریکی برای کنترلر و به سیم های فلزی ارسال می کند.

ویژگی های ترانسمیتر فشار

ترانسمیتر فشار دانفوس بیشتر برای کارهای صنعتی و کشتیرانی استفاده می شود و دارای طرح های فشنگی ( کارتریج ) ، مکعب مستطیل ( بلوکی ) و مکعبی ( جعبه ای ) که دامنه عملکرد تا ۶۰۰ بار و دامنه سیگنال خروجی ارسال ۴ تا ۲۰ میلی آمپر یا صفر تا ۱۰ ولت می باشد .

از دیگر ویژگی های این ترانسمیتر برای محیط های صنعتی و هیدرولیکی قابل استفاده می شود و محفظه و قطعات آن مقاوم در برابر اسید است و فولاد ضد زنگ است و محل نصب این ترانسمیترها مانند پمپ آب روی  لوله ها و مخازن می باشد و قسمت های مبدل با تقویت کننده برای همه ترانسمیترها یکسان است و فقط حس کننده متفاوت است.

انواع ترانسمیتر فشار دانفوس

شرکت دانفوس از شرکت های بسیار بزرگ است که بیش از ۷۰ سال سابقه درخشان در تجهیزات صنعتی دارد و شامل ترانسمیتر فشار هوشمند ، ترانسمیتر تفاضلی ، ترانسمیتر مخصوص محیط های انفجاری ، ترانسمیتر فشار به همراه نمایشگر ، ترانسمیتر فشار قلمی ، ترانسمیتر فشار صنعتی می باشد.

مزایای استفاده از ترانسمیتر

ترانسمیتر فشار دانفوس دارای طراحی کوچک هستند و بسیار مقاوم هستند و جنس بدنه آنها بسیار مقاوم است و در طولانی مدت قابل استفاده می باشد و مانند پمپ آب می باشد و در جریانات AC  و AP  کاربرد دارد. درجه حفاظت این ترانسمیتر برای مایعات و گازها در IP30  و IP44  و IP55 می باشد.

محل نصب سنسور فشار

سنسور ترانسمیترفشار دانفوس دارای دو کاربرد اصلی است فشار پایین یا low  و فشار بالا و high  می باشد که سنسور فشار low بعد از اپراتور نصب می شود و فشار خروجی اوپراتور با یک سیگنال ارسال می کند و در سنسور high  یا فشار بالا کنترل فشار دسیستاژ را برای قطع و وصل کردن کمپرسور در یک فشار معین استفاده می شود.

کاربرد ترانسمیتر فشار

ترانسمیتر فشار دانفوس مناسب برای پمپ آب بوسترهای آبرسانی و بوستر آتش نشانی ، بوستر پمپ های دور ثابت ، تخلیه پمپ ، فشار تخلیه شلنگ آتش نشانی ، سطح مخزن فشار بخار در یک دیگ کاربرد دارد و دارای کارایی بالا ، فشار قابل تنظیم ، دمای کار ، افزایش فشار آب می باشد و ساخت کشور لهستان است و عوامل مهم در انواع اندازه گیری فشار شامل محدوده اندازه گیری ، دمای عملکرد و خروجی سنسور می باشد.

قیمت ترانسمیتر فشار

ترانسمیتر فشار دانفوس که به آن ترانس دیوسرفشار هم گفته می شود برای کنترل فشار می باشد به همین منظور شما می توانید برای جزییات از قیمت این دستگاه به سایت شرکت فرات کو مراجعه و قیمت این دستگاه و دستگاه های پمپ آب را مشاهده نمایید.

خرید دستگاه ترانسمیتر فشار

ترانسمیتر فشار دانفوس دستگاهی است که فشار سیالات را کنترل می کند و بسیار مقاوم است و مزیت این دستگاه این است که رنج فشار آن مناسب با محل نصب سنسور و نوع مبرد سیستم انتخاب می شود و برای خرید این دستگاه شما می توانید با کارشناسان شرکت فرات کو به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید چون شرکت فرات کو یکی از بزرگترین شرکت های تجهیزات پمپ آب و ترانسمیتر های فشار می باشد.

سخن پایانی

ترانسمیتر فشار دانفوس یک دستگاهی است که فشار وارد شده به یک سیگنال الکتریکی را اندازه گیری می کند و مناسب با فشارهای مختلف می باشد و نوع سیال آن مایع و گاز است و استاندارد حفاظتی آن IP44  است به همین منظور شما می توانید با شرکت فرات کو ارتباط و از نحوه سفارش و خرید این دستگاه  و پمپ آب اطلاع حاصل کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *