مقالات

زمان بک واش فیلترشنی

بک واش فیلتر شنی

فیلترهای شنی برای تصفیه آب استخر بسیار کاربرد دارند و بعد از مدتی باید گرفتگی ناشی از آلودگی ها و ذرات جامد را در فیلترشنی برطرف کرد به همین منظور ما در این مقاله به بررسی زمان بک واش فیلترشنی می پردازیم.

بک واش فیلترشنی چیست؟

زمان بک واش فیلترشنی برای عملیات فیلتراسیون تصفیه آب استخر بین چند دقیقه می باشد که تمام گرفتگی های ناشی از ذرات معلق را از بین می برد و با عمل شستشوی معکوس بک واش انجام می شود و آب با فشار زیاد از درون فیلترها می گذرد و ذرات گیر می کند و وارد فاضلاب می شود و در نتیجه بازدهی فیلتر بهتر می شود.

دلایل اهمیت بک واش

یکی از موارد مهم زمان بک واش فیلترشنی در استخرها می باشد که باعث تصفیه آب استخر می شود و این مسئله باعث سالم ماندن آب استخر و افزایش کیفیت طول عمر دستگاه فیلتر می شود. برای انجام عمل بک واش سه روش وجود دارد یکی جریان آب ، فشار آب درون فیلتر و سومی شفافیت آب می باشد .

جریان آب

برای اندازه گیری جریان آب شما می توانید از دستگاه فلومتر نرخ جریان گالن بر دقیقه را در سیستم گردش آب استخر اندازه گیری کنید . واحد جریان گالن بر دقیقه GPM  است و بر فرض اگر جریان آب استخر 20GPM  باشد نشان دهنده این است که بک واش فیلترشنی رسیده است.

فشار آب درون فیلتر

یکی دیگر از دستگاه های اندازه گیری فشار آب مانومتر است که واحد اندازه گیری آن بر حسب Psi   است که معادل پوند بر اینچ مربع است که هر Psi برابر با ۸/۶۸۹۴ پاسکال است و بر روی هر استخری یک عدد بر روی صفحه مانومتر نشان می دهد که اگر فشار نرمال ۱۰Psi باشد و عدد جدید ۱۴Psi باشد باید بک واش فیلترشنی انجام شود.

شفافیت آب

معمولا جامداتی که محلول در آب استخر هستند میزان شفافیت آب را مشخص می کنند .TDS به معنای کل مواد جامد محلول در آب است که برابر با مجموع غلظت همه یون های آب می باشد که بر حسب میلی گرم بر لیتر محاسبه می شود که دستگاه TDS میزان کدورت آب را مشخص می کند که در آن باید بک واش فیلتر شنی در استخر انجام داد.

مراحل بک واش فیلترشنی

ابتدا باید فیلتراسیون پمپ استخر را خاموش کنید و شلنگ را برای خروج آب متصل کنید و چندراهی را در بالای بک واش قرار دهید و بعد پمپ را روشن کنید و حدود ۲ دقیقه به بک واش ادامه دهید یعنی آب را به صورت معکوس در سیستم بفرستید تا زمانی که آب شفاف شود و بعد پمپ را خاموش کرده و دستگیره فیلتر را روی Rinse  بگذارید و این دستگیره ثابت باشد و بعد پمپ را روشن و حدود ۱ دقیقه به کار شستشوی فیلتر ادامه بدهید تا آب تمیز شود و بعد پمپ را خاموش کنید و در ادامه چند راهی را روی فیلتر قرار دهید و پمپ را روشن و فیلتراسیون به حالت عادی برمی گردد.

نکات مهم در هنگام بک واش فیلترشنی

بک واش فیلترشنی دو یا سه روز پشت سر هم نباشد چون باعث عملکرد نامناسب سیستم فیلتراسیون می شود .

در زمانی که پمپ روشن است نباید دسته فیلتر را چرخاند.

به منظور کاهش فشار فیلتر باید سیلیس ها هر چند وقت یک بار تمیز شوند.

در صورت کاهش حجم آب ورودی به تصفیه خانه حتما صافی پمپ آب را بررسی کنید و یا آن را تمیز کنید.

به صورت دوره ای بک واش را بررسی کنید و اگر احتیاج به تعویض قطعه ای بود آن را انجام دهید .

برای تعمیرات و تعویض قطعات با افراد متخصص مشاوره کنید و کارشناسان شرکت فرات کو آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشند.

خرید دستگاه بک واش فیلترشنی استخر

برای اینکه بک واش فیلترشنی استخر را انجام دهید حتما باید دستگاه های که ذکر شد مانند فلومتر ، مانومتر و غیره را داشته باشید تا بتوانید عمل بک واش را انجام دهید.

سخن پایانی

زمان بک واش فیلترشنی برای تصفیه و سلامت بودن و شفاف بودن آب استخر بسیار مهم می باشد به همین منظور شما می توانید با شرکت فرات کو ارتباط و از نحوه سفارش این دستگاه بک واش فیلتر شنی استخر اطلاع حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *