مقالات

تقویت فشار آب آپارتمان با پمپ و معرفی روش های کمکی

معمولا با گرم شدن هوا و افزایش مصرف آب، افت فشار آب به یکی از چالش های بزرگ برای مردم تبدیل می شود و ساکنین آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی را با مشکل مواجه می سازد. افت فشار مشکلی است که عمدتا در ساعت های اوج مصرف آب تشدید می شود و افراد ساکن در طبقات بالا را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد. برای حل این مشکل روش های مختلفی وجود دارد که یکی از کاربردی ترین آنها استفاده از پمپ تقویت فشار آب آپارتمان است. این نوع از پمپ های آب در انواع متعددی تولید می شوند و به افزایش فشار آب کمک می کنند. به عبارت دیگر استفاده اصولی از این پمپ ها، می تواند مشکل افت فشار در ساختمان های مسکونی را برای همیشه برطرف نماید.

روش های رفع مشکل کاهش فشار آب

کم شدن فشار آب در ساختمان ها و آپارتمان ها از عوامل گوناگونی ناشی می شود که برای رفع آن می توانید به توصیه های زیر عمل کنید:

 

خرید انواع پمپ های تقویت فشار آب آپارتمان و ساختمان از فروشگاه فرات
بهترین قیمت همراه با ارائه مشاوره تخصصی جهت انتخاب بهترین و مناسبترین پمپ

 

– صافی ها و فیلترهای شیرآلات را رسوب زدایی کنید

یکی از رایج ترین علت های کاهش فشار آب در ساختمان، گرفتگی صافی ها و فیلترهای شیرآلات آب ساختمانی است. برای شناسایی این مشکل تنها کافی است فشار آب تمامی شیرهای واحد خود را به صورت جداگانه امتحان کنید. در صورتی که هیچ یک از شیرها فشار مناسبی نداشته باشند، نیاز است تا پمپ تقویت فشار آب آپارتمان را چک کنید و از کارکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید. اما اگر تنها برخی از شیرآلات فشار آب مناسبی نداشته باشند، دلیل آن گرفتگی صافی با رسوبات و ذرات جامد موجود در آب است که با باز کردن صافی و تمیز کردن آن، به آسانی می توانید فشار آب را به حالت نرمال بازگردانید.

– عملکرد سیستم گرمایشی آب ساختمان را بررسی کنید

برای بررسی آنکه مشکل فشار آب ساختمان از کارکرد نامناسب آبگرمکن یا سیستم پکیج ناشی می شود یا خیر، نیاز است تا فشار آب سرد و گرم را با هم مقایسه کنید. بر این اساس اگر آب گرم و سرد ساختمان هر دو فشار کمی داشته باشند، افت فشار آب می تواند به مشکلات پمپ تقویت فشار آب آپارتمان مرتبط باشد. این در حالی است که اگر تنها آب گرم ساختمان فشار کمی داشته باشد، نیاز است تا سیستم پکیج یا آبگرمکن خود را بررسی کنید و از عدم نشتی آب مطمئن شوید. در صورتی که افت فشار به مرور زمان رخ داده باشد و در طول زمان نیز بیشتر شده باشد، نشانه آن است که سیستم گرمایشی ساختمان یا لوله های آن دچار رسوب گرفتگی شده است و نیاز به سرویس و رسوب زدایی دارد. برای عدم تکرار این مشکل، پیشنهاد می شود که در قسمت ورودی آب سیستم پکیج یا آبگرمکن خود از سختی گیر یا رسوب گیر استفاده کنید.

افزایش فشار آب ساختمان

– از عدم نشتی و رسوب در لوله های آب مطمئن شوید

علاوه بر مشکلات پمپ تقویت فشار آب خانگی، وجود نشتی در لوله های آب یکی از بخش های ساختمان از دیگر عواملی است که می تواند موجب افت فشار آب در آپارتمان شود. بنابراین لازم است تا پیش از هر اقدامی از عدم وجود نشتی یا ترکیدگی لوله های ساختمان اطمینان حاصل کنید. برای این منظور ابتدا باید تمامی شیرهای آب واحد خود را به صورت کامل ببندید و مطمئن شوید که هیچ شیری آبی باز نیست. در این حالت باید کنتور آب واحد خود را چک کنید. در صورتی که شمارنده کنتور تغییری نکند، به معنای آن است که در سیستم لوله کشی ساختمان نشتی وجود ندارد و افت فشار ممکن است به دلیل مشکلاتی در سیستم پمپ تقویت فشار آب آپارتمان باشد.

– از کارکرد صحیح سیفون توالت فرنگی اطمینان حاصل کنید

در صورتی که ساختمان شما دارای توالت فرنگی است، برای بررسی افت فشار آب توصیه می شود که حتما سیفون و فلاش تانک های آن را بررسی کنید. دلیل این مسئله آن است که در برخی از مواقع، گیر کردن سیفون توالت فرنگی و خروج دائمی آب از آن، می تواند یکی از دلایل رایج نشتی آب در ساختمان باشد. بنابراین لازم است پس از اطمینان از عدم نشتی لوله ها و عملکرد مناسب پمپ تقویت فشار آب آپارتمان، از عدم کارکرد مداوم سیفون توالت فرنگی نیز مطمئن شوید.

– از پمپ تقویت فشار آب آپارتمان استفاده کنید

اگر از سالم بودن سیستم گرمایشی و همچنین عدم رسوب گرفتگی و نشتی لوله ها مطئمن شدید، اما همچنان فشار آب شما استاندارد نیست، این بدین معنا است که فشار آب در منطقه شما کم است. در چنین شرایطی اولین اقدامی که می بایست جهت افزایش دائمی فشار آب به ویژه در طبقات بالای ساختمان انجام بدهید، تهیه و نصب پمپ تقویت فشار آب آپارتمان است. برای خرید این پمپ ها حتما به مواردی نظیر تعداد واحدهای آپارتمان، میزان آبدهی، میزان برق مصرفی، میزان صدا و برند سازنده دستگاه توجه نمایید. علاوه بر آن پیشنهاد می شود که در کنار پمپ های تقویت کننده فشار آب، حتما از مخزن آب نیز استفاده کنید.

خرید پمپ تقویت فشار آب آپارتمان

پمپ ساختمانی و خانگی در انواع و مدل های متفاوتی تولید می شود که از پرطرفدارترین آنها می توان به پمپ بشقابی دو پروانه سری BTC از برند ایتالیایی سیستما اشاره نمود. این سری از پمپ های بشقابی دو پروانه تولید برند سیستما، جزو پمپ های آبرسانی باکیفیت در بازار به حساب می آیند که استفاده از آن ها می تواند به افزایش فشار آب در آپارتمان های مسکونی کمک بسیار زیادی نماید. این نوع پمپ تقویت فشار آب آپارتمان به لطف بهره مندی از دو پروانه، در مقایسه با پمپ های تک پروانه از هد و حجم آبدهی بالاتری برخوردار است و به صورت سه فاز و تک فاز ساخته می شود. برای تهیه این محصول می توانید از طریق شرکت فرات، نماینده انحصاری پمپ های آب برند سیستما در ایران اقدام نمایید.

 

مشاهده پمپ BTC برای تقویت آب خانگی

لازم به ذکر است که بجز این محصول، برای تقویت فشار از دیگر پمپ های فرات نیز می توانید استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید تا طبق نیاز شما و ساختمان شما بهترین پمپ را معرفی کنند.

پمپ بشقابی سیستما دو پروانه سری BTC


بیشتر بخوانید

درجه پمپ آب خانگی روی چند باید باشد؟ سرویس پمپ آب خانگی

روش کاهش صدای پمپ آب خانگی

تاسیسات شوفاژخانه یا موتورخانه

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *