مقالات

انواع متعلقات پمپ آب

متعلقات پمپ آب

امروزه اکثر آپارتمان ها به علت کمبود و افت فشار آب به پمپ آب نیاز دارند و این پمپ ها یک سری تجهیزات و متعلقات را دارا می باشند که با توجه به نوع پمپ ها این قطعات با هم متفاوت می باشد به همین منظور ما در این مقاله به بررسی انواع متعلقات پمپ آب می پردازیم.

ست کنترل یا کلید اتوماتیک

یکی از انواع متعلقات پمپ آب ست کنترل یا کلید اتوماتیک می باشد که از پر فروش ترین تجهیزات این پمپ ها است و به جای پنج راهی و منبع تحت فشار از این ست کنترل استفاده می شود. وظیفه این کلید این است که در هنگام باز شدن شیر فشار آب اگر کم باشد پمپ آب را روشن می کند و بعد از افزایش فشار آب به طور اتوماتیک خاموش می شود . این پمپ ها فضای بسیار کمی را اشغال می کند و به راحتی نصب می شوند و در محیط های مرطوب دارای مقاومت بالایی هستند و هزینه آنها نسبت به منبع تحت فشار کمتر است.

منبع تحت فشار

یکی دیگر از انواع متعلقات پمپ آب منبع تحت فشار است که این منبع با کنترل فشار در سیستم آبرسانی باعث کاهش استهلاک پمپ می شود و همینطور آبرسانی بیشتر می شود. این دستگاه بر روی پمپ یا کنار آن نصب می شود و وظیفه آن این است که در ابتدا خالی است و توسط پمپ آب پر می شود تا زمانی که فشار درون منبع با فشار ایجاد شده به وسیله پمپ به یک حد و میزان برسد که با خاموش شدن پمپ هوا فشرده می شود و آب به داخل سیستم تزریق می شود و با باز شدن شیر آب با فشاری مناسب خارج می شود که با کم شدن فشار هوا داخل منبع پمپ دوباره روشن و منبع آب پر می شود.

پنج راهی

یکی دیگر از انواع متعلقات پمپ آب پنج راهی است که این قطعه در سیستم آبرسانی بسیار کاربردی است و دارای ۵ خروجی در پمپ آب ، منبع تحت فشار ، مانومتر یا کلید اتوماتیک است و جنس آن از برنج و به دو دسته پنج راهی پایه کوتاه و پنج راهی پایه بلند تقسیم می شود.

پرشر سوئیچ

از دیگر انواع متعلقات پمپ آب خانگی پرشر سوئیچ است که برای تنظیم فشار مخزن کاربرد دارد و طرز کار این پرشر سوئیچ به این صورت است که وقتی فشار به یک حالت ثابت رسید کنتاکت الکتریکی پرشر فعال می شود و سوئیچ را قطع می کند و این پرشر سوئیچ دارای انواع مختلفی است و کنترل سیستم های تحت فشار را انجام می دهد . این پرشر سوئیچ شامل سوئیچ بردوی ، پرشر سوئیچ پیستونی، پرشر سوئیچ کپسولی و پرشر سوئیچ بیلوزدار می باشد.

مانومتر

یکی دیگر از تجهیزات پمپ آب مانومتر است که مانومتر دستگاهی است که فشار آب یا هوای مخزن را نشان می دهد که درون آن از جیوه استفاده می شود و دارای دو شکل روغنی و خشک است.

مکانیکال سیل

از انواع متعلقات پمپ آب مکانیکال سیال هم می باشد که باعث ایمنی دستگاه می شود و از نشتی گاز و مایعات جلوگیری می کند و دارای دو قطعه ثابت و متحرک است و دارای انواع مختلفی است و مزیت این قطعه این است که باعث کاهش آلودگی محیط زیست ، جلوگیری از نشت آلاینده ها می شود.

فلوتر

از دیگر قطعات مهم پمپ آب فلوتر می باشد که برای کنترل سطح مایع درون پمپ استفاده می شود و زمانی که سطح مایع کم می شود و به صفر می رسد فلوتر جریان برق قطع می شود و باعث می شود که از سوختن پمپ جلوگیری شود.

سختی گیر

سختی گیر هم از انواع متعلقات پمپ آب می باشد که باعث از بین بردن املاح و سختی های آب می شود و دارای سه مدل اتوماتیک ، دستی و نیمه اتوماتیک می باشد.

خرید قطعات پمپ آب

اگر قصد خرید انواع متعلقات پمپ آب را دارید می توانید به سایت شرکت فرات کو مراجعه و خرید و قیمت این متعلقات را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

انواع متعلقات پمپ آب با توجه به نوع پمپ ها متفاوت می باشد ولی نقش همه این پمپ ها و متعلقات آن تامین فشار آب مصرفی است و کمبود فشار آب را تنظیم می کند به همین منظور شما می توانید با شرکت فرات کو ارتباط و از نحوه خرید و سفارش این متعلقات و پمپ آب اطلاع حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *