مقالات

سیلیس برای تصفیه آب استخر

سیلیس برای تصفیه آب

سیلیس یکی از اساسی ترین موادی است که از آن در دستگاه ها و فیلترهای تصفیه کننده آب استخرها استفاده می شود. بهره گیری از سیلیس در فیلترهای مخصوص تصفیه آب، موجب می شود تا این ماده معدنی با عملکرد قابل توجه خود کمک شایانی به رفع آلودگی های موجود در آب استخرها و جکوزی ها نماید. یکی از دلایل استفاده از سیلیس برای تصفیه آب استخر این است که این ماده معدنی از ترکیب عناصر موثری به نام سیلیکون و اکسیژن به وجود آمده است. از سوی دیگر با توجه به آنکه سیلیس نوعی گرانول سفید براق است که از خرد کردن سنگ سیلیس به دست می آید، از ویژگی هایی برخوردار است که استفاده از آن در فیلترهای شنی، آب را از وجود هر گونه ماده مضر و خطرناک پاکسازی می کند و در نهایت آب استخر را زلال و شفاف می نماید. با توجه به نقش مهم این ماده در فیلتراسیون آب استخر، در ادامه به بررسی مزایا و روش های استفاده از سیلیس برای تصفیه آب استخر می پردازیم.

سیلیس برای تصفیه آب

مزیت های استفاده از سیلیس

استفاده از سیلیس برای تصفیه آب استخر مزیت های فراوانی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– سیلیس به عنوان یک ضدعفونی کننده قوی عمل می کند و از این طریق به بهبود کیفیت آب و شرایط بهداشتی آب کمک می کند.

– استفاده از سیلیس در دستگاه های تصفیه آب، موجب صرفه جویی سی و پنج درصدی در مصرف آب می شود.

– استفاده از سیلیس موجب صرفه جویی در مصرف برق و انرژی می شود و روشی مقرون به صرفه برای تصفیه آب استخر به حساب  می آید.

– بهره گیری از سیلیس موجب بهبود و تسهیل فرآیند فیلتراسیون آب استخر می شود و می تواند به کاهش اثرات مخرب زیست محیطی کمک کند.

 

کاربرد سیلیس در صنایع گوناگون

استفاده از سیلیس برای تصفیه آب استخرها یکی از کاربردهای متنوع این ماده است که در این قسمت به سایر موارد استفاده از آن می پردازیم:

– این ماده در سیستم های تصفیه آب و فاضلاب، تصفیه آب آکواریوم ها و آب شرب کاربرد دارد.

– سیلیس کاربرد فراوانی در پارک های آبی و تصفیه آب استخر پرورش ماهی دارد.

– از این ماده در صنایع مختلف از جمله صنعت پتروشیمی، رنگ، نساجی، فولاد و فلزات، پالایشگاه ها و صنایع لاستیک و پلاستیک استفاده می شود.

سیلیس استخر

نحوه استفاده از سیلیس

فیلتراسیون آب با سیلیس، یکی از کاربردی ترین روش ها برای تصفیه و زلال سازی آب استخر محسوب می شود. به همین سبب نحوه استفاده از سیلیس برای تصفیه آب استخر بسیار حائز اهمیت است. برای این منظور ابتدا باید سیلیس را در داخل مخازن شنی دستگاه بریزید. سیلیس می بایست بر اساس اندازه محفظه مخزن، در سه تا شش لایه در دستگاه ریخته شود، به طوری که ریزترین دانه سیلیس در بالای مخزن و درشت ترین دانه آن در پایین مخزن قرار گیرد. در این شرایط پس از ورود آب یا مایعات به داخل پمپ و عبور آن از لایه های بستر صافی، فرآیند تصفیه به خوبی انجام می شود و آب از قسمت پایین فیلتر به صورت تمیز و زلال خارج می شود.

 

نکات ضروری برای استفاده از سیلیس

یکی از مزایای استفاده از سیلیس برای تصفیه آب استخر این است که این ماده نقش بسیار مهمی در پاکسازی آب از آلودگی هایی نظیر باکتری ها، ویروس ها و گل و لای ایفا می کند. نکته قابل توجه این است که هر چه دانه های سیلیس کوچک تر و عمق بستر صافی بیشتر باشد، پاکسازی و تصفیه با کیفیت بالاتری انجام می شود و در نتیجه ذرات محلول و آلودگی های موجود در آب نیز تا حد بیشتری از بین می روند. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه شود این است که از آنجایی که کیفیت تصفیه آب استخر از اهمیت بالایی برخوردار است، فیلترهای شنی هر چند وقت یک بار می بایست مورد بررسی قرار گیرند و در صورت نیاز شستشو شوند. بنابراین در این شرایط برای استفاده مجدد از سیلیس برای تصفیه آب استخر، فیلتر شنی باید بک واش شود تا از گرفتگی مخزن جلوگیری گردد.

 

خرید سیلیس فیلتر شنی استخر

برای خرید سیلیس فیلتر شنی استخر، توصیه می شود که این محصول را از مراکز معتبر تهیه کنید. دلیل این مسئله آن است که مواردی نظیر برند معتبر، کیفیت مناسب و درجه خلوص سیلیس جزو فاکتورهای مهم برای خرید این محصول هستند. برای اطلاع از نحوه خرید سیلیس برای تصفیه آب استخر می توانید از خدمات شرکت فرات به عنوان نماینده رسمی فروش فیلترهای شنی استخر بهره مند شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *