مقالات

نحوه عملکرد منبع دوجداره

نحوه عملکرد منبع دوجداره

یکی از مهمترین اجزای یک سیستم موتورخانه منبع دوجداره می باشد که آب گرم مصرفی و آشامیدنی ساختمان ها را تامین می کند و دارای ابعاد و ظرفیت های مختلفی می باشد به همین منظور ما در این مقاله به بررسی نحوه عملکرد منبع دوجداره می پردازیم.

منبع دوجداره چیست ؟

قبل از اینکه راجب نحوه عملکرد منبع دوجداره صحبت کنیم باید ببینیم که منبع دوجداره چه وظیفه و کارایی دارد. منبع دوجداره در اصل نقش مبدل حرارتی را ایفا می کند . این منبع دارای دو استوانه داخلی و خارجی است که در استوانه داخلی آب سرد و در استوانه خارجی آب گرم تولید می شود و فضای خالی بین این استوانه ها انتقال دما را از آب گرم به سرد انجام می دهد.

طرز کار منبع دوجداره

نحوه عملکرد منبع دوجداره بسیار راحت است و آب گرم ساختمان ها را تامین می کند . آب گرم از طریق لوله ها وارد استوانه خارجی می شود و آب سرد یا همان آب شهری وارد استوانه داخلی می شود و همزمان آب منبع خارجی اطراف استوانه داخلی حرکت می کند و این اختلاف دما در دو استوانه باعث گرم شدن آب منبع داخلی می شود که این آب از شیر مخصوص به ساختمان ها و آب منبع خروجی دوباره بعد از سرد شدن به دیگ و منبع برمی گردد و این کار تکرار می شود. البته یک مسئله مهم در نحوه عملکرد این منبع ها وجود دارد و افزایش فشار و دمای آب که توسط شیرهای تخلیه انجام می شود باعث کاهش فشار می شود و در اصل این شیرها مانند بوستر پمپ عمل می کنند و آب ورودی و خروجی را کنترل می کنند.

اجزای منبع دوجداره

منبع داخلی و منبع خارجی

اجزای منبع دوجداره در نحوه عملکرد منبع دوجداره بسیار مهم می باشند و این دو منبع محل ذخیره شدن آب گرم و آب سرد مصرفی هستند. ظرفیت این منبع ها و ابعاد آنها بستگی به میزان کاربری آن دارد و جنس بدنه آن از ورقه های فولادی با روکش گالوانیزه می باشد و قطر ورقه های داخلی از خارجی بیشتر است چون این منبع بیشتر تحت فشار است و احتمال سوراخ شدن و ترک برداشتن را دارد و قطر ۴ تا ۶ میلیمتر برای منبع داخلی و قطر ۳ تا ۵ میلیمتر برای منبع خارجی در نظر می گیرند.

شیرهای ورودی و خروجی

این شیرهای خروجی و ورودی ۴ عدد می باشند که دو شیر برای ورود و خروج آب از دیگ است و این شیر یک طرفه است و آب لوله کشی شهری وارد این شیر می شود و در قسمت پایین منبع قرار می گیرد و یک شیر در بالای منبع قرار دارد که برای ورود آب به منبع خارجی می باشد و پس از سرد شدن این آب دوباره از شیر قسمت پایین به منبع برگشت داده می شود به همین منظور برای تهیه این منبع دو جداره و شیرهای ورودی و خروجی شما می توانید با کارشناسان شرکت فرات کو به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید و از نحوه سفارش این محصولات و پمپ آب اطلاع پیدا کنید.

شیر اطمینان مخزن

در نحوه عملکرد منبع دوجداره شیر اطمینان مخزن بسیار مهم است چون اگر دمای آب منبع خارجی بیشتر از حد شود شیر اطمینان در قسمت پایین منبع به صورت اتوماتیک روشن می شود و باعث امنیت دستگاه می شود و درست مانند یک پمپ آب میزان فشار آب و دما را کنترل می کند.

مزایای استفاده از منبع دوجداره

از مزایای این پمپ ها می توان عدم نیاز به پمپ سیرکولاتور و بوستر پمپ آبرسانی را دارد و قیمت آن ارزان و تولید و ساخت آن نسبت به مبدل های حرارتی بسیار راحت تر است و آب مصرفی را تا ۹۸ درصد گرم می کند و به خاطر دو لایه بودن منبع افت فشار وجود ندارد.

قیمت منبع دوجداره

از مهمترین موارد در نحوه عملکرد منبع دوجداره قیمت آن نسبت به عملکرد آن بسیار ارزان می باشد و البته قیمت آن به جنس بدنه ، ابعاد ، کیفیت و نوع اتصالات و حجم آن دارد به همین منظور شما می توانید به سایت شرکت فرات مراجعه و قیمت این محصولات و پمپ آب خانگی را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

نحوه عملکرد منبع دوجداره در سیستم تاسیسات موتورخانه بسیار کاربردی و مهم است و باعث گرم شدن آب مصرفی ساختمان ها و تامین آب آشامیدنی می شود به همین منظور شما می توانید با شرکت فرات کو ارتباط و از نحوه سفارش این محصولات و پمپ آب اطلاع حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *