مقالات

اجزای بوستر پمپ و کاربرد آن

اجزای بوسترپمپ و کاربرد آن

بوستر پمپ دستگاهی است که دو یا چند پمپ به صورت موازی به هم متصل شده و با دبی و هد و انرژی کم و راندمان بالا فشار آب مصرفی را تامین می کند که این دستگاه دارای اجزای مهمی است به همین منظور ما در این مقاله به بررسی اجزای بوسترپمپ و کاربرد آن می پردازیم.

الکتروموتور و الکتروپمپ

یکی از اجزای بوسترپمپ و کاربرد آن الکتروموتور و الکتروپمپ است که وظیفه آن راه اندازی و حرکت محور پروانه بوستر است که الکتروموتور انرژی الکتریکی را دریافت و انرژی مکانیکی به پمپ انتقال می دهد که در بعضی مواقع پمپ و الکتروموتور از هم جدا هستند که توسط قطعه کوپلینگ به هم اتصال پیدا می کنند و در برخی به هم متصل هستند . الکتروموتورها یا تک فاز و یا سه فاز هستند.

تابلو برق

یکی دیگر از اجزای بوسترپمپ و کاربرد آن تابلو برق است که توزیع جریان الکتریکی به الکتروموتورها از طریق تابلو برق انجام می شود و این تابلو برق نوسانات شدید برق ، کنترل pc ، تغییر دور و امنیت اجزا بوستر پمپ را حفظ می کند و سطح ایمنی استاندارد آن بسیار مهم است.

مدار فرمان بوسترپمپ

از اجزا بوسترپمپ و کاربرد آن مدار فرمان است که شامل نقشه تابلو برق و مدار فرمان بوسترپمپ است و وظیفه آن از استهلاک و خرابی قطعات و اجزای تابلو برق جلوگیری می کند و مصرف نیرو را تنظیم می کند . این مدار فرمان دارای دو نوع دور ثابت و دور متغیر است و کاربرد متفاوتی دارد که در مدار فرمان بوستر پمپ آتش نشانی از نوع دور ثابت و مدار فرمان بوستر پمپ خانگی از نوع دور متغیر است.

قطعه کنترل بوسترپمپ

قطعه کنترل از مهمترین اجزا بوسترپمپ و کاربرد آن می باشد که برای خاموش و روشن شدن الکتروموتورها با وقفه آن را تنظیم می کند و در صورت افزایش فشار آب الکتروموتور را تنظیم می کند و دارای قطعه ای به نام پنانسیومتر است که فشار بوسترپمپ را تنظیم می کند و این قطعه کنترل قادر است که هم با برق شهری و هم با برق اینورتر کار کند.

اجزا بخش مکش بوسترپمپ

از اجزا بوسترپمپ و کاربرد آن بخش مکش است که دارای یک کلکتور لوله ای است و شیرفلکه ها در صورت خرابی هر یک از پمپ ها کار می کند و احتیاج به خاموش کردن سیستم نمی باشد. صافی که از عبور اجسام و ذرات جلوگیری می کند و فلنچ باعث اتصال قطعات بوسترپمپ می شود و لرزه گیر هم ارتعاشات و لرزش ها را در سیستم جلوگیری می کند.

کلکتور مکش و دهش

کلکتور یک قطعه ای است که سیالات از طریق آن بعد از عبور از اتصالات از طریق کلکتور دهش از پمپ خارج می شود و باید کالکتور گالوانیزه باشد و همچنین پر قدرت هم باشد.

مخزن دیافراگمی

از دیگر اجزا بوسترپمپ مخزن دیافراگمی است که این مخزن از خالی شدن مخزن تحت فشار و خاموش و روشن شدن مکرر پمپ جلوگیری می کند و باعث افزایش طول عمر پمپ و عملکرد آن می شود.

شاسی بوسترپمپ

یکی دیگر از قطعات و اجزای بوستر پمپ و کاربرد آن شاسی بوسترپمپ است که باید مستحکم باشد و از ارتعاشات و لرزش بوستر به محیط جلوگیری می کند.

پرشر ترانسمیتر

ترانسمیتر میزان فشار آب را کنترل می کند و در بوسترپمپ دور متغیر فشار آب را ثابت نگه می دارد و در بوسترپمپ آتش نشانی پمپ دور ثابت کاربرد دارد.

خرید اجزای بوسترپمپ

بوسترپمپ در اکثر ساختمان ها برای تامین فشار آب مصرفی کاربرد دارد به خصوص برای برج ها و ساختمان های چند طبقه که فشار آب را برای طبقات تنظیم می کند به همین منظور برای خرید اجزای بوسترپمپ و کاربرد آن و خرید پمپ آب شما می توانید به سایت شرکت فرات کو مراجعه و نحوه خرید و سفارش تک تک قطعات را مشاهده نمایید. کارشناسان شرکت فرات کو آماده پاسخگویی و راهنمایی به صورت آنلاین  به شما عزیزان برای خرید این قطعات می باشند.

سخن پایانی

اهمیت اجزای بوسترپمپ و کاربرد آن را برای تنظیم فشار آب مصرفی بیان کردیم و اصول و نحوه نگهداری از بوسترپمپ بسیار مهم است و در صورت خرابی قطعات فورا آنها را تعمیر و تعویض کنید به همین منظور شما می توانید با شرکت فرات کو ارتباط و از نحوه خرید این قطعات و خرید پمپ آب اطلاع حاصل کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *