مقالات

راهنمای مراقبت و نگهداری منبع تحت فشار

مراقبت از منبع تحت فشار

همانطور که می دانید اکثر ساختمان ها با مشکل ورودی فشار آب روبرو هستند که با نصب پمپ آب به منبع تحت فشار مشکل فشار و کمبود آب ورودی حل می شود به همین منظور ما در این مقاله به بررسی راهنمای مراقبت و نگهداری منبع تحت فشار می پردازیم .

منبع تحت فشار آب خانگی چیست ؟

قبل از اینکه به بررسی موضوع راهنمای مراقبت و نگهداری منبع تحت فشار بپردازیم ابتدا باید ببینیم که منبع تحت فشار از چه اجزا و قطعاتی تشکیل شده است . این منبع از سه قسمت پوسته ، تیوپ و فلنچ تشکیل شده که پوسته خارجی با ورق ۵/۱ میلیمتری به صورت دو عدسی قرینه هم قرار دارند و بعد نصب تیوپ و فلنچ بر روی منبع انجام می شود و میزان فشار آب مرغوب باید بین ۱۰ تا ۱۵ بار باشد و تیوپ از جنس EPDM  یا BUTIL  باشد که آب بدون آلودگی وارد پمپ شود و فلنچ ها هم به صورت یک تکه روی منبع نصب می شوند.

نکات مهم در ارتباط با مراقبت و نگهداری منبع تحت فشار

نصب منبع تحت فشار

یکی از عوامل مراقبت و نگهداری منبع تحت فشار نصب منبع می باشد که این منبع را می توان در هر مکانی که نزدیک پمپ آب خانگی است می توان نصب کرد و مهمترین نکته آن این است که کمترین فاصله را از پمپ آب خانگی باید داشته باشد و این پمپ ها به شیر یک طرفه نیاز دارند و در صورتی که از شیرهای صافی قبل از منبع استفاده شود عبور ذرات ریز آب به داخل تیوپ را جلوگیری می کند و همین امر باعث افزایش طول عمر منبع تحت فشار پمپ آب خانگی می شود.

میزان فشار منبع تحت فشار

یکی دیگر از عوامل راهنمای مراقبت و نگهداری منبع تحت فشار میزان فشار یا هوای داخل منبع می باشد. زمانی که فشار هوا در اطراف تیوپ کمتر از حد لازم باشد آبی که در تیوپ است با فشار مناسب حفظ نمی شود و اگر فشار هوای اطراف تیوپ بیشتر از حد لازم باشد مقدار آبی که داخل تیوپ قرار دارد کمتر از حجم منبع تحت فشار می باشد مثلا اگر ظرفیت منبع تحت فشار ۱۰۰ لیتر باشد فشار هوای داخل آن بیش تر از حد لازم باشد به جای ذخیره ۱۰۰ لیتر آب در داخل تیوپ این مقدار به ۸۰ تا ۵۰ لیتر می رسد.

موارد مهم در حفظ و نگهداری منبع تحت فشار

از عوامل دیگر و نکات مهم در راهنمای مراقبت و نگهداری از منبع تحت فشار تنظیم میزان باد منبع تحت فشار است که تنظیم میزان باد فشار منبع برای سلامت منبع بسیار مهم است.

از قطعات مهم منبع تحت فشار تیوپ داخل منبع است که تمام کارکرد منبع به این تیوپ می باشد . در زمان هواگیری تیوپ در قسمت خشک منبع تحت فشار پر از هوا می شود که در اثر پر شدن و خالی شدن تیوپ از هوا ممکن است دچار پارگی و سوراخ شود و یا ممکن است اگر به صورت یک سره کار کند باعث مصرف بیش از اندازه برق و تولید سر و صداهای بیش از اندازه کند . پس نگهداری و مراقبت از تیوپ بسیار مهم است که برای حفظ سلامتی آب و تیوپ باید هر چهار ماه یک بار تیوپ تعویض شود.

بررسی و چک کردن میزان فشار هوای داخل منبع تحت فشار هم به صورت ماهیانه باید انجام شود چون میزان فشار هوا نقش بسیار مهمی در عملکرد منبع تحت فشار دارد و همیشه یک فشار ثابت در سیستم آبرسانی باید وجود داشته باشد.

از نکات مهم دیگر نصب منبع تحت فشار است که از شیرهای صافی قبل از منبع باید استفاده کرد و همینطور مکان نصب این منبع بسیار مهم است که نزدیک به پمپ آب ساختمانی باشد و سطح آن صاف و دور از هر گونه شن و سنگریزه باشد.

خرید منبع تحت فشار

اگر قصد خرید منبع تحت فشار را دارید و با توجه به اهمیت نصب منبع تحت فشار باید از افراد متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید که شرکت فرات کو با چندین دهه سابقه در زمینه پمپ ها و منبع تحت فشار می باشد به همین منظور شما می توانید به سایت فرات کو مراجعه و نحوه خرید و قیمت پمپ آب خانگی را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

راهنمای مراقبت و نگهداری از منبع تحت فشار را بیان کردیم که با توجه به این نکات مورد توجه در راهنما باعث افزایش طول عمر منبع و قطعات آن می شوید به همین منظور شما می توانید با شرکت فرات کو ارتباط و از نحوه سفارش این محصول و پمپ آب خانگی اطلاع حاصل کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *