مقالات

هیتر برقی سونا و انواع آن

هیتر برقی سونا

هیتر برقی سونا در اصل یکی از قسمتهای مهم سونا به حساب می آید که می تواند گرمای لذت بخشی که شما انتظار دارید را در سونا به وجود آورد به قول معروف هیتر را می توان قلب سونا معرفی کرد که امروزه سونا با گرمکن های سنگی و گرمکن های مادون قرمز مورد استفاده قرار می گیرد. سونا یک اتاق ایزوله شده است که امروزه بسیار مورد استفاده و استقبال قرار می گیرد. سونا را به 2 دسته گرم و مرطوب تقسیم بندی می کنند. تنظیم دمای هوای اتاق سونا با هیتر برقی سونا امکان پذیر است. هیتر را در قسمت پشت اتاق سونا نصب می کنند تا گرمای مورد نظر را انتقال دهد. که ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با این دو مدل به صورت مختصر و مفید آشنا شوید.

هیتر سونا سنگی

هیتر سونا نوع سنگی و هیترهای مادون قرمز از انواع هیتر برقی سونا به شمار می آیند. هیتر سونا مدل سنگی را امروزه در اشکال و طرح های گوناگون می توانید مورد استفاده قرار دهید. همچنین استفاده از گاز، گازوئیل و و برق را برای روشن نگه داشتن این هیتر نباید از یاد برد. رساندن گرمای مساوی و برابر به تمام بخش های اتاق سونا اولین مزیت استفاده از این نوع هیتر است. نصب این دستگاه نیز در کف و دیواره امکان پذیر است.

سنگ بعد از روشن شدن سونا گرم می شود و با منتقل شدن گرمای سنگ ها اتاق سونا گرمای اصلی خود را به دست می آورد. معمولاً نیم ساعت الی سه ربع برای گرم شدن هیتر سونا به سورت سنگی وقت لازم است.  60 تا 90 درجه سانتی گراد برای گرم شدن این هیتر مناسب است که گرمکن را درون حفاظ برای ایمنی هرچه بیشتر نگه می دارند. در زمان انتخاب هیتر برقی سونا شما باید به متراژ سونا توجه کنید. این چنین هیتر قابلیت اصلی را برای گرم کردن فضا به نمایش می گذارد. سنگ هایی مانند آتشفشانی و آذرین برای هیتر سونا سنگی مورد استفاده قرار می گیرند.

هیتر مادون قرمز سونا

حال که در مورد هیتر برقی سونا صحبت می کنیم بهتر است که در مورد هیتر مادون قرمز نیز اطلاعاتی هرچند مختصر و مفید را به دست آورید. این هیتر کاملاً برعکس هیتر سنگی سونا کارکرد خود را به نمایش می گذارد. به گونه ای که به صورت مستقیم بدن افراد را گرم می کند. 40 تا 65 درجه را در 5 الی 10 دقیقه می توان برای گرمای مناسب در نظر گرفت. قیمت این نوع هیتر نسبت به نوع سنگی آن به مراتب بالاتر است. به همین دلیل، اگر به قیمت محصول فکر می کنید، طبیعتاً هیتر سنگی گزینه ایده آلی برای شماست. اگر از یک وب سایت اینترنتی به خرید هیتر برقی سونا بپردازید، قطعاً با قیمت کمتر از بازار رو به رو می شوید و همین امر، می تواند به مقرون به صرفه بودن خرید شما کمک کند. خرید بدون واسطه همیشه به نفع مشتریان است.

نکات مثبت هیتر برقی سونا

حجم بسیار کم هیتر برقی یکی از مزایای کلیدی این محصول است. همچنین نصب آسان و بدون نیاز به استفاده شومینه و دودکش را نباید از یاد برد. امروزه عمدتا در سوناهای شخصی از این دستگاه که، با گرم شدن المنت حرارتی کارکرد خود را نشان می دهند استفاده می کنند. بر اساس متر مکعب از هیتر های مناسب برقی سونا می توان استفاده نمود. جنس بدنه هیتر برقی غالباً از آلومینیوم، استیل و یا آهن گالوانیزه است. رنگ‌بندی هیتر یکی از دلایل فروش بالای این محصول به شمار می‌آید. پس تا اینجای مقاله متوجه شدیم که هیتر برقی طراحی خاص و منحصر به فردی را به نمایش می گذارد.

سخن پایانی

هیتر برقی سونا یکی از لوازم کاربردی برای انتقال حرارت و گرمای فضای اتاق ایزوله سونا است. این محصول را امروزه می توانید به راحتی از فروشگاه های اینترنتی با قیمتی مناسب و کمتر از بازار خریداری کنید. متأسفانه برخی از افراد با مزیت خرید اینترنتی آشنایی ندارند و اینچنین است بعد از خرید از بازار سنتی بابت هزینه گزافی که پرداخت کرده اند، احساس پشیمانی می کنند. خرید اینترنتی یک خرید بدون واسطه و مقرون به صرفه است که نباید این نکته را به هیچ عنوان در زمان خرید به صورت آنلاین از یاد ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *