مقالات

منبع تحت فشار زیلمت

منبع تحت فشار

شرکت زیلمنت ایتالیا جزو بهترین برند منبع های تحت فشار می باشد و در راستای این هدف بهترین تولیدات در زمینه این منبع ها در سراسر دنیا داشته است ماموریت این شرکت جهت بهینه سازی کیفیت این محصولات می باشد این منابع جهت تعادل سیستم آبرسانی و بوسترهای پمپ آب و آتش نشانی به عنوان منبع انبساط در سیستم های سرمایشی و گرمایشی استفاده می شود  و وظیفه انتقال آب به لوله ها و هدایت آنها را به منظور افزایش فشار آب در مصارف بالا دارد این منبع را به عنوان منبع انبساط هم شناخته می شود پس در این مقاله ما به بررسی منبع تحت فشار زیلمت می پردازیم تا با اطلاع بیشتر از این منبع ها اقدام به خرید کنید.

مشخصات منبع تحت فشار زیلمت

جنس منبع تحت فشار زیلمت تیوپی از جنس کربن استیل ، فیوج استیل و تیوپ پلاستیکی است و قابلیت تحمل دمای ۱۰ تا ۹۹ درجه سانتیگراد در تیوپی را دارد و دارای دو نوع تیوپی و دیافراگمی می باشد دارای ظرفیت ۲۴ تا ۱۰۰۰ لیتر است استاندارد اروپا CE  در آن رعایت شده است و ظرفیت منبع دیافراگمی از ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ لیتر می باشد جنس دیافراگم در تمامی حجم ها از کائوچو ایتالیا می باشد و در کاهش مصرف برق و کاهش مصرف انرژی نقش دارد

عملکرد منبع تحت فشار زیلمت

از منبع تحت فشار زیلمت به منظور ثابت شدن فشار آب و انبساط حجمی در اثر افزایش دما در سیستم های ایزوله و بسته می باشد و بر اساس ظرفیت پمپ آب وارد منبع می شود و تا زمانی که پمپ آب فشاری وارد نکند پمپ غیر فعال است و به تعداد دفعات کمتری پمپ فعال است که همین باعث کاهش مصرف برق و آب و باعث افزایش طول عمر دستگاه می شود.

کاربردهای منبع تحت فشار زیلمت

این منبع در مصارف آب بهداشتی و گرمایشی کاربرد بسیاری دارد و بیشتر فعالیت آن آبرسانی می باشد و در بوستر پمپ ها هم از این منبع استفاده می شود و در حفظ یکسان سازی آب نقش مهمی دارد.

انواع منبع تحت فشار زیلمنت

  1. منبع تحت فشار تیوپی
  2. منبع تحت فشار دیافراگمی
  3. منبع انبساط بسته پکیجی

منبع تحت فشار تیوپی

این منبع با نام ultra-blue  در دنیا شناخته می شود که در داخل تیوپ و بیرون تیوپ حد فاصل جداره داخلی فلزی هوای فشرده شده ای وجود دارد که باعث حفظ فشار منبع می شود و منبع را قابل تنظیم می کند و در موتورخانه ها به عنوان منبع انبساط از آن استفاده می کنند و ظرفیت این منبع از ۸ الی ۳۰۰۰ لیتر می باشد فشار کاری ۶ الی ۱۶ بار و فشار هوا ۵/۱ الی ۴ بار است و دمای کاری آن از ۱۰- الی ۹۹ درجه سانتیگراد می باشد.

منبع تحت فشار دیافراگمی

این منبع تحت عنوان hydro -pro  در دنیا شناخته می شود و جنس آن از کربن فولاد و جوشکاری پیشرفته MIG  و رنگ منبع اپوکسی است و  از دیافراگم به جای تیوپ و منبع را به دو بخش آب و هوا تقسیم می کند و بیشتر در آب گرم و مصارف آب شیرین کاربرد دارد ظرفیت این منبع از ۵ الی ۶۰۰ لیتر است و فشار کاری ۱۰ بار و فشار هوا ۵/۱ الی ۲ بار است.

منبع انبساط بسته پکیجی

این منبع جهت انقباض و انبساط پکیج های دیواری یا زمینی یا موتورخانه ها کاربرد دارد ظرفیت این منبع از ۳ الی ۱۲ لیتر است فشار کاری آن بالای ۳ بار می باشد و دمای کارکرد از ۱۰- تا ۹۹ درجه سانتیگراد می باشد.

تاثیر منبع دیافراگمی بر عملکرد پمپ

به طور کلی تاثیر منبع دیافراگمی  بسیار مهم می باشد و دو اثر مهم دارد یکی اینکه وظیفه ذخیره سازی آب را دارد و وظیفه جبران افت آب را دارد و تاثیر مهم دیگری که دارد این است که جریان آب را یکسان می کند و از فشار بر روی پمپ جلوگیری می کند پس می توان گفت که این منبع دیافراگمی علاوه بر اینکه برای سیستم آبرسانی مفید است بلکه باعث افزایش طول عمرهم می شود.

یکی از نکات بسیار مهم منبع دیافراگمی چک کردن لاستیک منبع می باشد ولی در منبع تحت فشار زیلمت به جای لاستیک از تیوپ استفاده می شود ولی اساس کار مانند دیافراگم می باشد.

سخن پایانی

منبع تحت فشار زیلمنت دارای انواع مختلفی می باشد که وظیفه آنها ذخیره سازی آب و یکسان سازی آب برای انتقال به لوله ها جهت مصارف خانگی می باشد به همین منظور جهت اطلاع از قیمت این منبع ها با یک ارتباط با شرکت فرات کو شما می توانید از نحوه خرید و سفارش این منبع ها اطلاع حاصل کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *