نمایش دادن همه 6 نتیجه

پمپ لجن کش استیل 316 سری TP316 سیستما

پمپ لجن کش استیل 316 سری TP316 سیستما با پروانه های استنلس استیل پمپی همه کاره و تمام عیار جهت

پمپ لجن کش استیل سری TVX سیستما

پمپ لجن کش استیل سری TVX سیستما محصولی ایتالیایی که با پروانه استیل خود انتخابی مناسب جهت تخلیه فاضلاب های

پمپ لجن کش خرد کن دار سری TPT سیستما

پمپ لجن کش خرد کن دار سری TPT سیستما از کشور ایتالیا با پروانه باز مجهز به خردکن خود بهترین

پمپ لجن کش سری TPQ سیستما

پمپ لجن کش سری TPQ سیستما ساخت ایتالیا، پمپی همه کاره و تمام عیار جهت کاربری های سنگین صنعتی، عمرانی

پمپ لجن کش سری TVG سیستما

پمپ لجن کش سری TVG سیستما با پروانه استیل خود انتخابی مناسب جهت تخلیه فاضلاب های خانگی و عمومی، منابع

پمپ لجن کش سیستما استیل سری TVX-VA

پمپ لجن کش سیستما استیل سری TVX-VA یک محصول دیگر از برند ایتالیایی سیستما است که با پروانه استیل خود

خرید پمپ های لجن کش

پمپ های لجن کش که در بازار با نام های دیگری همچون پمپ های فاضلابی، پمپ های غلیظ کش یا پمپ های اسلاری شناخته می شوند، از نظر ساختاری در دسته پمپ های سانتریفیوژ قرار می گیرند. این پمپ ها قادرند سیالات حاوی لجن و گل و لای را با قدرت بالایی پمپاژ نمایند و از این رو از آنها برای تخلیه و جابجایی فاضلاب های خانگی و صنعتی و آب های گل آلود استفاده می شود. پمپ لجن کش به عنوان یک پمپ پرکاربرد دارای محوری عمودی و مجهز به الکتروموتوری تک فاز یا سه فاز است و میزان دور موتور آن معمولا نهصد، هزار و پانصد و یا سه هزار دور بر دقیقه است. این پمپ ها دارای انواع و ویژگی های مختلفی هستند که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

کاربردها

برخی از مهم ترین کاربردهای این پمپ ها به شرح زیر است:

– این پمپ های سانتریفیوژ گزینه ایده آلی برای جابجایی لجن، آب های گل آلود و فاضلاب های خانگی و صنعتی هستند.

– این نوع از پمپ های گریز از مرکز برای پمپاژ و جا به جا کردن سیالات حاوی ذرات معلق جامد و مواد خورنده مناسب هستند.

– این پمپ ها در استخرهای پرورش ماهی، نیروگاه ها، کشتارگاه ها، رستوران ها و مراکز اقامتی به وفور مورد استفاده قرار می گیرند.

– پمپ های لجن کش در صنایع چرم سازی، فولادسازی و کاغذسازی و کشاورزی کاربرد دارند.

انواع پمپ لجن کش

این نوع از پمپ های گریز از مرکز از نظر عملکرد دارای انواع مختلفی هستند که از پرکاربردترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– پمپ اتصال نزدیک لجن کش

این نوع از پمپ های سانتریفیوژ از نظر طراحی و ساختار اندکی متفاوت هستند، به طوری که محفظه اصلی دستگاه بر روی فلنج بدنه تعبیه شده است و موتور و محور آنها نیز مشترک و هم جهت هستند. پمپ های اتصال نزدیک غالبا برای محیط های کوچک مناسب هستند؛ زیرا در این شرایط فشار بیش از اندازه به دستگاه وارد نمی گردد.

– پمپ خردکن دار لجن کش

طراحی این نوع از پمپ های لجن کش به گونه ای است که قادر هستند ذرات معلق بزرگ موجود در سیالات را خرد نمایند. این نوع از پمپ ها مجهز به انواع پروانه های مختلفی از جمله پروانه باز، نیمه باز، تک پره و چند پره هستند که می توان مدل آنها را بر اساس نوع سیالات مورد نظر انتخاب نمود.

– پمپ فلوتر دار

این نوع از پمپ ها دارای سیستم قطع کننده ای هستند که با قطع برق دستگاه به صورت خودکار، از سوختن موتور بر اثر خشک کار کردن جلوگیری می نماید.

– پمپ مستغرق

در پمپ مستغرق که با نام پمپ های لجن کش شناور نیز شناخته می شوند، آب بندی به گونه ای است که دستگاه صورت کامل در آب قرار می گیرد. این پمپ ها از راندمان کاری و عمر مفید بالایی برخوردار هستند؛ زیرا قرار داشتن موتور در معرض سیالات، موجب می شود تا دستگاه بدون نیاز به مواد خنک کننده همواره خنک کار کند. از این نوع از پمپ ها می توان برای پمپاژ سیالات در عمق های مختلف بهره گرفت.

– پمپ جریان گرداب

عملکرد این نوع از پمپ های لجنکش که با نام پمپ های جریان گشتاور نیز شناخته می شوند به گونه ای است که از طریق ایجاد کردن حالت گرداب در سیالات، مانع تماس اجسام و ذرات جامد موجود در آن با پروانه دستگاه می شوند. پمپ های جریان گرداب مجهز به دیسکی دنده دار هستند که نیروی الکتروموتور را به سیالات انتقال می دهند.

– پمپ ضد انفجار

این پمپ ها برای پمپاژ و جابجایی سیالاتی نظیر گازهای قابل اشتعالی مورد استفاده قرار می گیرند که ممکن است در حین کارکرد دچار انفجار و آتش سوزی شوند.

– پمپ موتور خشک

طراحی این دسته از پمپ ها که با نام های پمپ عمودی لجن کش نیز شناخته می شوند به گونه ای است که موتور دستگاه در بالاترین قسمت پمپ تعبیه شده است. بنابراین در این پمپ ها الکتروموتور خارج سیالات قرار دارد و سایر بخش ها به صورت مستغرق در آب هستند. نکته قابل توجه در مورد پمپ های موتور خشک این است که در صورت نیاز، امکان جدا کردن موتور از دستگاه وجود دارد. این پمپ ها برای تخیله فاضلاب هایی با حجم آب زیاد مناسب هستند.

نکات مهم برای خرید پمپ لجن کش

برای خرید این پمپ ها رعایت موارد زیر توصیه می شود:

– حجم آب دهی پمپ یکی از موارد مهمی است که در هنگام خرید باید به آن دقت داشته باشید. برای این منظور اگر قصد دارید پمپی با میزان آبدهی بالا را خریداری نمایید، باید پمپ هایی با قطر خروجی بالا را مد نظر داشته باشید.

– از دیگر نکات مهم در هنگام خرید این پمپ ها، در نظر گرفتن هد و ارتفاع پمپ است. برای این منظور باید بیشترین ارتفاع میان مکانی که پمپ در آنجا نصب می شود و محلی که سیال از آنجا خارج می شود محاسبه گردد.

– پیش از خرید پمپ های لجن کش به تک فاز و سه فاز بودن برق محل نصب پمپ ها توجه کنید و بر اساس آن پمپ مناسبی تهیه نمایید.

– برای خرید این نوع از پمپ های گریز از مرکز حتما سیالات مورد نظر برای پمپاژ را در نظر بگیرید و در صورت وجود ذرات جامد بزرگ و یا اسیدی بودن سیال، پمپ مناسبی را انتخاب نمایید.

سوالات متداول

– پمپ لجن کش چیست؟

پمپ لجن کش نوعی پمپ سانتریفیوژ است که از آن جهت تخیله و جابجایی سیالات حاوی ذرات جامد، گل و لای و یا فاضلاب های خانگی و صنعتی استفاده می شود.

عملکرد پمپ های جریان گرداب لجن کش چگونه است؟

این نوع از پمپ های لجن کش با ایجاد حالتی شبیه به گردآب در سیالات، از نزدیک شدن ذرات جامد به پروانه پمپ جلوگیری به عمل می آورند.

– برای جابجایی و انتقال سیالات اشتعال پذیر چه پمپی مناسب است؟

در صورت نیاز به انتقال مواد و سیالات قابل اشتعال، استفاده از پمپ های لجن کش ضد انفجار توصیه می گردد.

پمپ لجن کش در چه انواعی تولید می شود؟

این پمپ ها انواع گوناگونی دارند که از جمله آنها می توان به پمپ های اتصال نزدیک، پمپ های ضد انفجار، پمپ های خردکن دار، پمپ های جریان گرداب، پمپ های مستغرق، پمپ های موتور خشک و پمپ های فلوتر دار اشاره کرد.