مقالات

پمپ استخری

پمپ استخری

پمپ استخری به عنوان یکی از تجهیزات استخری پرکاربرد، نقش بسیار مهمی در پاکسازی آب استخرها ایفا می نماید. دلیل اهمیت استفاده از این پمپ ها این است که به کمک آنها عمل تصفیه آب تمامی انواع استخرها به آسانی و با کیفیت بالا قابل انجام است. این پمپ ها نه تنها آب استخر را به گردش در می آورد، بلکه موجب تصفیه آن نیز می شود. این به معنای آن است که در صورت عدم استفاده از این دستگاه ها، آب استخر به مرور زمان دچار آلودگی می شود و این آلودگی ها می تواند افراد را در معرض خطر ابتلاء به انواع بیماری ها قرار دهد. بنابراین هر استخری برای داشتن آبی تمیز و شفاف، نیاز به پمپ و سیستم تصفیه آب مناسب دارد. پمپ های استخری دارای انواع بسیاری هستند، اما تمامی آنها کارکرد و ویژگی های تقریبا مشابهی دارند که در ادامه به معرفی کاربرد این پمپ ها، اجزاء و ویژگی های آنها می پردازیم.

کاربرد پمپ استخری

پمپ های استخری به کمک فیلتر های مخصوص خود، آب استخر را به خوبی تصفیه می کنند و کیفیت آن را بهبود می بخشند. عملکرد این دستگاه ها به گونه ای است که آب استخر را پس از مکش و عبور دادن از فیلترهای مربوطه، تصفیه می کنند و در نهایت آب تمیز و تصفیه شده را مجددا به استخر باز می گردانند.

 

خرید پمپ استخری با ضمانت اصل بودن کالا و بهترین قیمت! فقط یک تماس با فروشگاه فرات!

ویژگی های پمپ استخری

به طور کلی پمپ باکیفیت برای استخر به پمپی گفته می شود که در برابر کلر و ناخالصی های موجود در آب مقاوم باشد. جنس بدنه پمپ های مورد استفاده در استخرها از پلاستیک یا پلیمر است. این پمپ ها غالبا مقاومت بسیار بالایی دارند و جنس شفت آنها نیز از استیل ۳۱۶ با خاصیت ضد خورندگی است.

اجزاء پمپ استخری

این محصول کاربردی از سه قسمت اصلی تشکیل شده است که در این بخش به معرفی آنها می پردازیم:

  1. موتور پمپ

موتور این پمپ ها مهم ترین قسمت آنها به حساب می آید. موتور پمپ قادر است تا پروانه را با سرعت بالا به گردش در آورد و عمل مکش را به بهترین وجه ممکن انجام دهد

  1. پروانه پمپ

در این پمپ ها، وظیفه اصلی پروانه ها مکش آب و انتقال و هدایت آن به سمت صافی جهت تصفیه است.

  1. محفظه پمپ

محفظه پمپ به قسمتی از دستگاه گفته می شود که آب پس ورود به پمپ، ابتدا وارد این بخش می شود و پس از عبور از فیلتر مخصوص، تصفیه و پاکسازی می شود.

بهترین نوع پمپ استخری

جهت تهیه و انتخاب بهترین و مناسب ترین نوع این پمپ ها برای استخر، رعایت نکات زیر ضروری است:

– میزان مصرف برق پمپ

یکی از موارد مهمی که برای خرید این دستگاه ها باید در نظر بگیرید، میزان مصرف برق پمپ است. بر این اساس با توجه به آنکه برای تصفیه کامل آب استخر، این پمپ ها می بایست برای مدت طولانی روشن باشند، بنابراین نباید پرمصرف باشند.

– نوع خروجی پمپ

پمپ استخری دارای دو نوع خروجی است که یکی از آنها خروجی آب از بالا و دیگری خروجی آب از کنار است. بنابراین در صورتی که ورودی آب فیلتر بالاتر از پمپ باشد، پمپ با خروجی بالا و اگر ورودی پمپ فیلتر هم سطح پمپ باشد، از پمپ خروجی کناری استفاده می شود.

– میزان ولتاژ موتور الکتریکی

موتور این دستگاه ها یا به مدار الکتریکی متصل می شود و یا اتصال آنها از طریق پریز و دو شاخه به برق است. ولتاژ برق این پمپ ها غالبا با یکدیگر متفاوت است. بنابراین ولتاژ مناسب می بایست با توجه به نوع برق ساختمان انتخاب و پس از آن دستگاه خریداری شود. با این حال به طور کلی می توان گفت که میزان ولتاژ پمپ استخری معمولا ۲۲۰ ولت است.

– میزان توان الکتریکی

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در هنگام انتخاب بهترین پمپ، بررسی توان الکتریکی این دستگاه است. توان الکتریکی این پمپ ها می بایست متناسب با حجم و سیستم تصفیه استخر باشد. با توجه به توان الکتریکی پمپ از نظر سرعت موتور و ظرفیت و طراحی مناسب برای استخر می توان گفت که توجه به این عامل در انتخاب پمپ از اهمیت بالایی برخوردار است.

– سرعت کارکرد پمپ

پمپ استخری مورد استفاده در استخرهای عمومی و خانگی از نظر سرعت به سه نوع تک سرعته، دو سرعته و چند سرعته تقسیم می شوند. در سال های گذشته پمپ های تک سرعته بسیار مورد استفاده قرار می گرفتند، اما با توجه به آنکه پمپ های دو سرعته و چند سرعته مصرف برق پایین تری دارند، در حال حاضر دستگاه هایی پرطرفدارتر هستند.

  1. پمپ تک سرعته

در این نوع از پمپ ها، پروانه پمپ تنها با یک سرعت ثابت به چرخش در می آید و امکان تغییر سرعت در آنها وجود ندارد. بنابراین هر زمان که دستگاه را روشن می کنید، پمپ  با سرعت ثابتی به حرکت در می آید.

  1. پمپ دو سرعته

این دستگاه ها از نظر کارکرد شبیه به پمپ های تک سرعته هستند، اما می توان سرعت آنها را بر روی دو حالت کم و زیاد تنظیم نمود. بنابراین برای تمیز کردن آب استخر با پمپ دو سرعته می توانید دستگاه را بر روی سرعت بالا و برای تصفیه معمولی آب را بر روی حالت کم تنظیم نمایید. شایان ذکر است که در این مدل پمپ استخری نیز مصرف برق پایین است.

  1. پمپ چند سرعته

در پمپ های چند سرعته، سرعت حرکت پمپ قابل تغییر است و به همین سبب این پمپ ها در مقایسه با سایر پمپ ها از قیمت بالاتری برخوردار هستند. علاوه بر آن این دستگاه ها از طول عمر بیشتری برخوردار هستند و جزو بهترین انواع پمپ های استخری به حساب می آیند.

 

برای خرید مدل های مختلف پمپ استخری با بهترین قیمت، یک تماس با شرکت فرات کافی است!

 

معرفی محصول

پمپ استخری سری TSW سیستما ایتالیایی

با قابلیت خودمکش با مکش از عمق 8 متر و توان هیدرولیکی و ظرفیت های بسیار مناسب، انتخابی قابل اطمینان برای تمام استخرهای شخصی و حرفه ای.

پمپ استخری TSWسیستما

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *