مقالات

پمپ جکوزی جتی نکات مهم و خرید

پمپ جکوزی

پمپ های جکوزی یکی از تجهیزات مهم و اساسی در سیستم های جکوزی به حساب می آیند که وظیفه اصلی آن ها تامین فشار آب مورد نیاز برای وان های جکوزی است. این پمپ های آب به لطف بهره مندی از قدرت مکش بالا که از کف وان جکوزی انجام می گیرد، موجب به گردش در آمدن آب گرم با فشار زیاد و انتقال آن از طریق نازل های مربوطه به داخل وان جکوزی می شوند و از این طریق به رفع بسیاری از مشکلات عضلانی کمک می کنند. اصولا پمپ جکوزی می بایست در مکانی نزدیک به وان جکوزی، اما پایین تر از سطح آب داخل آن نصب گردد تا بیشترین میزان بازدهی را داشته باشد. اغلب این پمپ ها با برق سه فاز کار می کنند و در انواع مختلفی در بازار موجود هستند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

به دنبال یک پمپ جکوزی مناسب هستید؟
محصول مورد نظر خود را با بهترین قیمت از فرات بخواهید

 

انواع پمپ جکوزی

این پمپ های آب عمدتا در انواع استرینردار و بدون استرینر با ویژگی های زیر عرضه می شوند:

– پمپ استرینردار جکوزی: پمپ های استرینردار یا به اصطلاح پمپ های جت موگیردار مجهز به سبدی مخصوص هستند که در قسمت ورودی بخش مکش پمپ تعبیه شده است. این سبد به نحوی طراحی شده است که به جلوگیری از ورود ذرات جامد، آلودگی هایی نظیر مو و همچنین هوا به داخل پمپ کمک می کند و در نتیجه مانع آسیب رسیدن به این دستگاه می شود.

– پمپ جکوزی بدون استرینر: این نوع از پمپ ها غالبا در وان های جکوزی موجود در استخرهای عمومی بکار گرفته می شوند؛ زیرا در چنین مکان هایی میزان حجم آب و گردش آن به حدی است که نیاز است تا از چندین پمپ به صورت همزمان استفاده گردد و در کنار آن ها نیز از یک موگیر بزرگ کمک گرفته شود.

خرید و قیمت پمپ جکوزی

انواع روش های چرخش آب در جکوزی

به طور کلی آب در سیستم های جکوزی به دو شیوه مختلف به جریان در می آید. در روش نخست، آب همانند سیستم های استخری جریان و گردش پیدا می کند که در این حالت سیستم گرمایش آب بر روی مدار تصفیه است. در روش دیگر چرخش آب در جکوزی از طریق پمپ جت جکوزی انجام می شود که در این حالت، فشار آب مورد نیاز برای کارکرد جکوزی از طریق نازل های مخصوص تامین می گردد. شایان ذکر است که در وان های جکوزی، برای هر نفر معمولا دو نازل در نظر گرفته می شود که یکی از آن ها در پایین سکو و برای ماساژ ساق پا و دیگری در بالای سکو و برای ماساژ کمر کاربرد دارد.

مزیت های پمپ جکوزی

این پمپ ها مزیت های متعددی دارند که برخی از آن ها شامل موارد زیر است:

– از آنجایی که راکد ماندن آب می تواند بستر لازم برای جذب حشرات و یا رشد باکتری ها را فراهم نماید، این پمپ با به چرخش در آوردن مداوم آب از این مشکل جلوگیری می کنند و مانع ایجاد آلودگی های محیطی می شوند.

– سیرکولاسیون مداوم آب به کمک این پمپ ها، مانع آلوده شدن آب می شود و نیاز به تعویض آب جکوزی را به حداقل می رساند.

– کارکرد این پمپ ها به گونه ای است که آب را با فشار زیاد و به صورت دورانی از نازل های مخصوص خارج می کنند و از این طریق شرایط لازم برای رفع درد و تسکین گرفتگی های عضلانی را فراهم می سازند.

– این پمپ ها امکان استفاده از جکوزی را در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم می کنند که در صورت استفاده از برندهای معتبری نظیر سیستما، پمپ شما از عمر مفید بالایی برخوردار خواهد بود.

راهنمای نصب پمپ جکوزی

برای نصب و راه اندازی صحیح این پمپ ها رعایت نکات زیر ضروری است:

– برای کارکرد صحیح پمپ جت جکوزی، حتی الامکان باید آن را در جایی با فاصله کم از وان جکوزی نصب کنید. در این شرایط محل نصب پمپ باید پایین تر از سطح آب باشد.

– به منظور عدم وقفه در کارکرد سیستم جکوزی نیاز است تا از پمپ جکوزی دیگری به صورت رزرو استفاده گردد. در این حالت در صورت بروز هر گونه مشکل برای پمپ اصلی و یا نیاز به تعمیر آن، پمپ دیگر وارد سیستم می شود و آب را به گردش در می آورد. مزیت دیگر پمپ رزرو این است که در صورت نیاز به تخلیه کل آب جکوزی، این کار به کمک دو پمپ با سرعت بیشتری قابل انجام است.

– در صورتی که پمپ های جکوزی فاقد استرینر باشند، نیاز است تا استرینر به صورت مجزا برای آن ها تهیه و نصب گردد تا از ورود مو و یا سایر آلودگی ها به داخل دستگاه جلوگیری شود. عملکرد استرینر در این پمپ ها به گونه ای است که این قطعه با داشتن سوراخ های ریز، به عبور آب و جلوگیری از آلودگی ها کمک می کند.

– برای برطرف نمودن ارتعاشات ناشی از کارکرد پمپ جکوزی می توان از بالشتک های مخصوص ارتعاش گیر بهره گرفت.

– با توجه به بالا بودن توان این پمپ ها، نیاز است تا چندین کفشورها در قسمت کف وان جکوزی تعبیه گردد تا در صورت مسدود شدن یکی از آن ها، پمپ دچار مشکل نشود.

خرید پمپ جت جکوزی

اولین نکته ای که در مورد خرید پمپ های جت جکوزی باید به آن توجه داشته باشید این است که این پمپ ها باید متناسب با اندازه و عمق وان جکوزی تهیه شود. بر این اساس شایان ذکر است که وان های جکوزی معمولا با عمقی در حدود یک متر و سی سانتی متر، مجهز به سکویی برای نشستن افراد هستند که فاصله آن تا قسمت کف، تقریبا شصت سانتی متر است. نکته حائز اهمیت دیگر توجه به برند تولید کننده این دستگاه ها است. بر این اساس توصیه می شود که پمپ جکوزی مورد نظر خود را از برندهایی مطرحی همچون سیستما تهیه کنید که محصولات آن در کشور ایتالیا تولید می شوند و از کیفیت و عمر مفید بالایی برخوردار هستند. به طور کلی توصیه می شود که برای خرید این پمپ ها، علاوه بر برند سازنده فاکتورهایی نظیر توان موتور پمپ، دبی پمپ و جنس بدنه در اولویت قرار داده شود.

معرفی محصول

پمپ TNX سیستما

پمپ زمینی استنلس استیل سری TNX سیستما

پمپ سری TN سیستما

پمپ زمینی مونو بلاک سری TN سیستما


بیشتر بخوانید

پمپ استرینردار استخری چیست

خرید پمپ آبنما خانگی

ورودی و خروجی فیلتر شنی و سایر بخش های مهم فیلتر

تجهیزات استخر، نصب و راه اندازی و خرید قطعات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *